    From: "hirondelle" <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawa właściciela gruntu vs energetyka
    Date: Mon, 16 Jan 2006 20:38:06 +0000 (UTC)

    Mam spory kawałek ziemi który planuję podzielic na działki budowlane.
    Niestety przez całe pole przebiega linia wysokiego napięcia (podobno taka
    która nazywa się "średnia") Energetyka juz 20 lat temu obiecywała że ją
    usunie, oczywiście skończyło się na niczym. Mam w związku z tym pytanie:
    jakie sa moje prawa w takiej sytuacji? Obawiam się, że ta linia znacznie
    obniży wartość działek budowlanych, czy zakład energetyczny będzie musiał mi
    to jakoś wynagrodzić? A jak wygląda sprawa ewentualnej zapłaty za
    udostępnienie im pola, mam na myśli rodzaj czynszu dzierżawnego. Tak sobie
    myślę, że skoro oni pobierają wysokie opłaty za tzw "przesył", to dlaczego
    nie mieliby płacić za "tranzyt" włascicielowi gruntu.
    Co o tym myslicie, czy jest coś co mogłabym zrobić w całej tej sprawie czy
    lepiej sobie odpuścić bo ta skórka niewarta wyprawki?