  • 1. Data: 2005-02-22 19:32:35
    Temat: prawa do programu + umowa
    Od: "1qa2ws" <1...@g...pl>

    Witam,

    mam mala zagwozdke. Pisze program dla jedenj firmy w PHP + MySQL. Wlasnie
    okazalo sie, ze byc moze bede mial drugiego nabywce na ten program.
    Wczesniej miala byc umowa o dzielo, ale teraz mocno sie zastanawiam, czy w
    takim przypadku nie stanie sie tak, ze nie bede mogl sprzedac tego programu
    drugiej, a moze w przyszlosci trzeciej firmie.

    Jak to formalnie wyglada i jakie mam wyjscia?

    1qa2ws

  • 2. Data: 2005-02-22 20:05:23
    Temat: Re: prawa do programu + umowa
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > programu drugiej, a moze w przyszlosci trzeciej firmie.
    >
    > Jak to formalnie wyglada i jakie mam wyjscia?

    wszystko zalezy od tego jak umowe sformulujesz(bez przekazania praw
    autorskich) , a program dla drugiej osoby mozna ciut zmienic.

    P.

  • 3. Data: 2005-02-22 20:08:49
    Od: "1qa2ws" <1...@g...pl>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> wrote
    in message news:cvg3a3$kil$1@inews.gazeta.pl...

    > wszystko zalezy od tego jak umowe sformulujesz(bez przekazania praw
    > autorskich) , a program dla drugiej osoby mozna ciut zmienic.

    Program dla drugiej osoby na pewno bedzie ciut zmieniony (wynika to z jego
    specyfiki). Czy mam rozumiec, ze bez wzgledu jaka forma umowy (najchetniej o
    dzielo), to moge tak sformulowac (jak dokladnie powinna taka umowa brzmiec),
    aby dalej posiadac prawa do odsprzedazy programu dalej?

    1qa2ws

  • 4. Data: 2005-02-22 22:41:39
    Od: tocash <t...@o...pl>

    1qa2ws napisał(a):
> [...]
    > dzielo), to moge tak sformulowac (jak dokladnie powinna taka umowa brzmiec),
    > aby dalej posiadac prawa do odsprzedazy programu dalej?

    Pytanie czy ta firma dla ktorej zaczales juz pisac ten program zna twoje
    zamiary, moga nie byc zadowoleni z faktu ze oprogramowanie ktore jest
    pisane dla nich nabedzie inna firma, kto wie moze nawet bezposrednia
    konkurencja, moze wiec lepiej innej firmie sprzedac zmodyfikowany
    produkt a na przyszlosc sie zabezpieczyc na taka ewentualnosc.

  • 5. Data: 2005-02-22 23:38:28
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    1qa2ws wrote:
> [...]
    > drugiej, a moze w przyszlosci trzeciej firmie.
    >
    > Jak to formalnie wyglada i jakie mam wyjscia?

    z tego co wiem, to mozesz udzielic niewylacznej licencji na uzytkowanie
    programu bez przeniesienia autorskich praw majatkowych

    --
    pawel
    pstryknąc Ci fotke ? ;)

  • 6. Data: 2005-02-23 12:34:17
    Od: "pan_klex" <m...@u...to.silesianet.pl>

    Wlasnie
    [...]
    > z tego co wiem, to mozesz udzielic niewylacznej licencji na uzytkowanie
    > programu bez przeniesienia autorskich praw majatkowych

    ja zadam pytanie inaczej... jesli popelnie jakis twór A, ktory moze byc
    czescia wielu innych moich tworow (B,C,D...) wykonywanych na oddzielne
    zamowienia,
    to czy moge (np. poprzez udzielenie, wspomnianej przez przedmowce,
    niewylacznej
    licencji...) udzielic odrebnej licencji na twor A tak, aby moc zrobic to
    ponownie
    dla kogos innego? czy czasem nie jest to juz dzialalnosc w rozumieniu Art.2.
    1.
    Prawa dzialalnosci gospodarczej?

    pozdr, marcin

  • 7. Data: 2005-02-23 13:41:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ponownie
    > dla kogos innego? czy czasem nie jest to juz dzialalnosc w rozumieniu

    chodzi Ci o to czy bedziesz mpogl na umowe o dzielo sprzedawac licencje?
    Jezeli kazdy program odzdzielnie skompilujesz z jakas zmiana (chocby danymi
    odbiorcy)
    to tak.

    P.

  • 8. Data: 2005-02-23 17:42:59
    Od: "pan_klex" <m...@u...to.silesianet.pl>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> wrote:

    > chodzi Ci o to czy bedziesz mpogl na umowe o dzielo sprzedawac licencje?

    dokladnie.

    > Jezeli kazdy program odzdzielnie skompilujesz z jakas zmiana (chocby
    danymi
    > odbiorcy)
    > to tak.

    moze taki przyklad: popelniam skrypt, ktory jest sklepem internetowym. mam
    kilka zamowien na strony ze sklepami internetowymi. kazdemu zamawiajacemu
    robie inna strone, ale skrypt sklepu zostaje taki sam. co w takiej sytuacji?
    potraktowac kazde zamowienie jako oddzielne dzielo? czy moze sprzedac
    oddzielnie licencje na skrypt sklepu?

    pozdr, marcin

  • 9. Data: 2005-02-24 12:22:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > sytuacji?
    > potraktowac kazde zamowienie jako oddzielne dzielo? czy moze sprzedac

    jezeli kazdmu wdrazasz ten sklep (wszystkie towary wpisujesz itp) to wtedy
    kazdy egzmeplarz bedzie inny,
    wiec jest ok.

    P.