  • 1. Data: 2005-02-22 19:10:26
    Temat: Jaki sąd jest właściwy w sprawie o spotkania z synem jeśli żona wraz z synem przebywa w Niemczech
    Od: "osk" <o...@k...chip.pl>

    Mój kolega rozwiódł się z żoną dziecko sąd przyznał matce a ta z dzieckiem
    wyjechała do Niemiec i tam przebywa legalnie od 10 lat. Kolega wyjechał do
    innego województwa i chce, aby żona przywoziła mu dziecko do Polski. Poszedł
    do adwokata, a ten powidział mu że właściwym sądem jest sąd w województwie w
    którym przed wyjazdem mieszkał i przebywał jego syn wraz z matką i ojcem.
    Czy to prawda ? Czy nie można sprawę wnieść do dowolnego sądu rodzinnego ?
    Czy postępowanie w niewłaściwym sądzie będzie w tym wypadku skuteczne i nie
    będzie wymagało rozpoczęcia go od początku ( słyszałem że może tak być w
    tego rodzaju sprawach). Nadmieniam że właśnie tak zrobił czyli wniósł sprawę
    w miejscowości, w której on teraz mieszka a tam nie mieszkał nigdy jego syn.
    Pozdrawiam i dziękuję
    osk