  • 1. Data: 2006-06-28 16:05:35
    Temat: brak umowy na pismie
    Od: n...@t...pl

    Witam

    Mamy ze znajomymi problem z zalegajacym nam kwote ok 4.000 pln
    pracodawca. Praca polegala na inwentaryzacji ogromnego obiektu (wg
    niego ok 8.000 m kw), zaproponowal kwote 10 pln/h.

    Roboty bylo kupe, zwlaszcza ze przez jakis czas pracodawca nie
    dostarczyl odpowiednich narzedzi, a "teraz" kiedy przychodzi czas
    zaplaty za wykonana robocizne, on nie odbiera telefonów, a jak
    odbiera to slyszymy "juz, juz", a co gorsza - chce negocjowac
    ostateczna kwote bo wg niego za wysoka. Pisze "teraz", bo ta
    sytuacja trwa juz od marca

    Co moge zrobic?

  • 2. Data: 2006-06-28 20:27:05
    Temat: Re: brak umowy na pismie
    Od: "Marcin Krzeminski" <r...@r...krakow.pl>

    > Co moge zrobic?

    Wyslac wezwanie do zaplaty, a jak nie poskutkuje - pozwac :-)
    Przy czym z tego co widze nie jest to praca, tylko umowa o dzielo.
    Zawarcie umowy mozna wykazac swiadkami i tym co tam stworzyliscie w ramach
    inwentaryzacji zapewne na papierze.

  • 3. Data: 2006-06-28 20:48:05
    Od: n...@t...pl

    Marcin Krzeminski napisał(a):

> [...]
    > Przy czym z tego co widze nie jest to praca, tylko umowa o dzielo.
    > Zawarcie umowy mozna wykazac swiadkami i tym co tam stworzyliscie w ramach

    Świadków jest od groma, w końcu przez cały czas widziano nas
    latających z metrami i dalmierzami, na bieżąco notujących wszelkie
    dane (nie wiem czy to może być materiał dowodowy - wszelkie
    "brudnopisy").

    Czy to wezwanie do zapłaty to jest jakiś szczególnie wyglądający
    druk? Jak takie "wezwanie do zapłaty" powinno wyglądać?

    A kwestia udowodnienia ceny i ilości godzin poświęconych na
    stworzenie tej inwentaryzacji? Ja naprawdę w tym programie poruszam
    się sprawnie i szybko, natomiast pan który ma obiekcje co do
    wysokości wynagrodzenia - jakoś zupełnie zdaje się go nie znać
    (wnioskuję to po pytaniach które zadawał), dlatego tym bardziej
    irytujące są jego ciągotki do uszczuplenia końcowej kwoty,
    zwłaszcza że z nieoficjalnych źródeł wiemy że on za to dostanie
    4,5 raza więcej...

    PS. Czy w związku z tym że to jego "już już" trwa tak długo, mamy
    prawo do jakiegoś zadośćuczynienia, ew naliczania odsetek?

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2006-06-28 21:18:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1151527685.314587.113850@b68g2000cwa.googlegrou
    ps.com
    n...@t...pl <n...@t...pl> pisze:

    > Świadków jest od groma, w końcu przez cały czas widziano nas
    > latających z metrami i dalmierzami, na bieżąco notujących wszelkie
    > dane
    Na bieżąco to oni dostaną amnezji - gwarantuję.

    > Czy to wezwanie do zapłaty to jest jakiś szczególnie wyglądający
    > druk?
    Nie, normalne pismo, sam piszesz.

    > A kwestia udowodnienia ceny i ilości godzin poświęconych na
    > stworzenie tej inwentaryzacji?
    No chyba masz coś na piśmie? Nie wierzę abyś wziął sie do wykonywania takiej
    roboty na twarz, to byłaby dziecinada.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-06-28 21:35:16
    Od: n...@t...pl

    > No chyba masz coś na piśmie? Nie wierzę abyś wziął sie do wykonywania takiej
    > roboty na twarz, to byłaby dziecinada.

    Zatem to była dziecinada, ale stało się, czasu nie cofnę - gdybym
    mógł to zrobić dzisiaj byłbym miliarderem...

  • 6. Data: 2006-06-28 21:40:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    n...@t...pl wrote:

    > PS. Czy w związku z tym że to jego "już już" trwa tak długo, mamy
    > prawo do jakiegoś zadośćuczynienia, ew naliczania odsetek?

    Generalnie odsetki liczą się, o ile nie uzgodniono inaczej, od dnia
    otrzymania wezwania do zapłaty.

  • 7. Data: 2006-06-28 22:04:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1151530516.862050.13580@m73g2000cwd.googlegroup
    s.com
    n...@t...pl <n...@t...pl> pisze:

    > Zatem to była dziecinada, ale stało się, czasu nie cofnę - gdybym
    > mógł to zrobić dzisiaj byłbym miliarderem...
    Więc to nie pierwszy raz...
    Cóż, jednym nauka idzie łatwiej, innym trudniej...
    BTW - każdy komu nie udało się zostać miliarderem ma jakieś wytłumaczenie.

    Jotte

  • 8. Data: 2006-06-28 22:06:03
    Od: n...@t...pl

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Generalnie odsetki liczą się, o ile nie uzgodniono inaczej, od dnia
    > otrzymania wezwania do zapłaty.

    Pisemnego czy ustnego? Bo ustne to już trwa od końca lutego...

  • 9. Data: 2006-06-28 22:18:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Generalnie odsetki liczą się, o ile nie uzgodniono inaczej, od dnia
    > otrzymania wezwania do zapłaty.

    A nie przypadkiem od dnia wymagalności świadczenia pieniężnego?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2006-06-29 03:44:34
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > A nie przypadkiem od dnia wymagalności świadczenia pieniężnego?

    a jak się robi wymagalne od dnia wezwania ? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911