  • 1. Data: 2005-04-21 10:22:02
    Temat: prawa autorskie- prosze o opinie i podpowiedz
    Od: pinki <p...@w...yeti.ismedia.pl>

    witam,
    mam nastepujace pytanie
    w sierpniu ubieglego roku zaczalem prace jako wolontariusz w pewnej
    panstwowej firmie. mialem popracowac do konca roku, a od stycznia zaczac
    prace na etat.(umowa slowna z dyrektorem ).oczywiscie mialem jakis tam
    zakres obowiazkow, ponadto poniewaz jestem pasjonatem fotografii, przy
    kazdej okazji robilem zdjecia licznie odbywajacych sie imprez na terenie
    obiektu. od stycznia zmienil sie dyrektor ( poprzedni zostal usuniety za
    malwersacje ) i tez obiecywal zatrudnienie co jednak okazalo sie bajka.

    moje zdjecia ( konkretnie 7 ) zostaly wykorzystane w folderze
    reklamujacym ta organizacje. nie chcialem rekompensaty pienieznej
    poniewaz zalezalo mi na zatrudnieniu. bylo to jeszcze w ubieglym roku i
    teraz pytanie. nowy dyrektor z blizej nieznanych mi powodow podziekowal
    calemu zespolowi wolontariuszy i zatrudnil stazystow ktorym placi urzad
    pracy jakies smieszne pieniazki.
    czy teraz moge i w jaki sposob upomniec sie o pieniadze za wykorzystanie
    moich zdjec ?
    prawne czy bezprawne ?

    pinki

  • 2. Data: 2005-04-23 17:15:56
    Temat: Re: prawa autorskie- prosze o opinie i podpowiedz
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pinki" <p...@w...yeti.ismedia.pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim, co to znaczy, ze zostałeś zatrudniony jako
    wolontariusz? W instytucji państwowej? Może tak naprawdę, to świadczyłeś
    pracę. :-) Skoro to było na "gębę" :-)

    Co do zdjęć, to o ile n pracowałeś jako wolontarny fotograf, to do
    publikacji Twoich zdjęć muszą mieć Twoją zgodę. Fakt jakiegokolwiek
    zatrudnienia, o ile tylko w zakres czynności robienie zdjęć nie
    wchodziło, nic w tym przedmiocie nie zmienia. Resztę znajdziesz w
    archiwum grupy szukając pod hasłem "naruszenie praw autorskich".