  • 1. Data: 2002-08-12 21:42:10
    Temat: prawa autorskie - plizz help!
    Od: Łukasz Krzywicki <k...@g...pl>

    Hej!
    Mam pytanko, które dla Was prawników jest pewnie oczywiste, no a dla
    mnie, z racji iż ta dziedzina nigdy mnie nie pociagala (no kazdy robi to
    co lubi ;).
    Mianowicie jak to jest z tymi prawami autorskimi?:
    - jak np. przepisuje dane, ktore dla naukowcow sa oczywiste, a dla mnie
    nie dlatego siegam do encyklopedii i potem podaje w swiom artykule, ze
    mozg wazy srednio 1,3 kg i ma blisko 100 bilionow kom. mozgowych to
    musze napisac skad te dane wzialem?
    - czy transformujac czyjas wypowiedz wlasnymi slowami tez musze podawac
    skad ja wzialem? np. w ogryginale jest "lodki plyna" a ja napisze "plyna
    lodki" ;) ?
    - i w ogole kiedy powinienm podawac skad dane info wzialem, a kiedy nie?
    moze znacie jakies stronki w necie to bym sobie poczytal
    z gory dzieks,
    pzdr.