eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[prawa autorskie] Przytaczanie cudzych artykułów i tekstów literackich na stronie WWW › [prawa autorskie] Przytaczanie cudzych artykułów i tekstów literackich na stronie WWW
    From: "EERIE" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [prawa autorskie] Przytaczanie cudzych artykułów i tekstów literackich na
    stronie WWW
    Date: Mon, 10 Jan 2005 20:34:10 +0100

    Mam taki problem. Chciałbym na własnej stronie internetowej przytoczyć cudze
    teksty. Czy, aby było to zgodne z prawem, musze mieć zgodę autora bądź
    wystarczający jest odnośnik do zasobu, gdzie dostępny jest tekst źródłowy?
    Czy dozwolone jest cytowanie części takiego tekstu bez zgody autora? Jeśli
    jest, czy są jakieś wytyczne, które określają rozmiar takiego cytatu? Pod
    adresem URL
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083 znalazłem
    tekst ustawy. Jest jednak dość rozwlekły i trudno jest mi z niej coś
    konkretnego wywnioskować...

    Ps.: Czy prawo - w tej materii - różni się stanowczo - od polskiego - w
    innych krajach (np. USA) bądź ma charakter uniwersalny?