  • 1. Data: 2002-02-21 20:32:50
    Temat: praca na 0,5 etatu i wymiar urlopu
    Od: "Arek" <a...@d...pg.gda.pl>

    witam

    mam pytanie w sprawie wymiaru mojego urlopu. pracuje na umowe o prace na 0,5
    etatu od marca 2000, a wiec przysluguje mi 20 dni urlopu.
    pytanie brzmi:

    jezeli biore urlop od dnia zalozmy 1 do 14 jakiegos miesiaca (10 dni
    roboczych), to ile dni powinno mi zostac zdjetych? 5 (w zwiazku z praca na
    0,5 etatu) czy tez 10?

    Pozdrawiam,
    Arek

  • 2. Data: 2002-02-22 10:14:54
    Temat: Re: praca na 0,5 etatu i wymiar urlopu
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2002, Arek wrote:

> [...]
    >+ roboczych), to ile dni powinno mi zostac zdjetych? 5 (w zwiazku z praca na

    IMHO, biorąc pod uwagę że urlop powinien być "proporcjonalny", to:
    - jeśli pracujesz 4 godziny dziennie - to 10 dni
    - jeśli pracujesz co drugi dzień - to też co drugi dzień, ale
    połowę - czyli 5 dni "co drugi" - razem również 10 dni.

    Rozumiesz co chciałem napisać ? -:)
    Chodzi o to, żebyś przez POŁOWĘ twojego czasu pracu dostał
    proporcjonalnie - czyli POŁOWĘ wolnego czasu.
    Nie może być tak, że pracujesz na 1/30 etatu, na zasadzie
    "każdy pierwszy dzień miesiąca" i domagasz się 20 dni urlopu... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-23 21:50:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Arek" <a...@d...pg.gda.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > jezeli biore urlop od dnia zalozmy 1 do 14 jakiegos miesiaca (10 dni
    > roboczych), to ile dni powinno mi zostac zdjetych? 5 (w zwiazku z praca na

    Zasada jest, zebys mial tak samo dlugi urlop, jak ktos, kto pracuje na pelny
    etat, ani dluzszy, ani krotszy. Jezeli bowiem pracujesz przez 2,5 dnia na
    tydzien, a masz prawo do 20 dni urlopu, to tak jak ktos, kto pracuje 5 dni w
    tygodniu mozesz pojechac na 4 tygodnie na urlop. Mimo, ze tak naprawde nie
    bedziesz w pracy tylko przez 10 dni (bo tyle bys normalnie pracowal u tego
    pracodawcy) nie
    masz prawa do nastepnych 4 tygodni . Z drugiej strony, jezeli pracujesz po 4
    godz/dzien, to tez masz prawo do 4 tygodni urlopu. Zostanie to jednak
    osiagniete w ten sposob, ze przez 20 dni nie przychodzisz do pracy na te 4
    godziny.
    Sprawa staje sie oczywista, kiedy sobie wyobrazisz, ze pracujesz na 0,5
    etatu u jednego pracodawcy i na 0,5 etatu u drugiego.

    Odpowiadajac na Twoje pytanie: Jesli wyjezdzasz na 10 dni roboczych, to
    wykorzystujesz 10 dni urlopu. Tyle tylko, ze jesli pracujesz po 4 godziny
    dziennie, to Twoje dni pracy (wiec i urlopu) sa o polowe krotsze, a jesli
    pracujesz 2,5 dnia/tydzien, to nie pracujac (faktycznie) przez te 2,5 dnia w
    tygodniu, co od 1 do 14-ego daje Ci 5 dni faktycznej pracy, wykorzystujesz
    10 dni urlopu.

    Pozdrawiam,
    Marta Wieszczycka