  • 1. Data: 2003-01-07 22:04:09
    Temat: praca dla prawnika
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    no wlasnie jak z tym jest ??
    czy wejscie do UE cos zmieni ??
    eLaIs

  • 2. Data: 2003-01-08 14:37:20
    Temat: Re: praca dla prawnika
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > no wlasnie jak z tym jest ??
    > czy wejscie do UE cos zmieni ??
    > eLaIs

    Niestety zajmujemy sie takim dzialem wiedzy, ktory nie jest hmm.. obiektywny
    ?

    Taki informatyk lub inny twardoglowy spokojnie sobie bedzie mogl wyjechac

    a my tylko mozemy im pomachac na do widzenia.

    Smutny los...

    Konrad

  • 3. Data: 2003-01-08 15:12:52
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    Użytkownik "Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Taki informatyk lub inny twardoglowy spokojnie sobie bedzie mogl wyjechac
    >
    > a my tylko mozemy im pomachac na do widzenia.

    * ja jestem na drugim roku i juz jest wariacja na temat UE ,kaza wybierac
    przednmioty z tym zwiazane a jest ich duzo ,moze beda za kilka lat
    potrzebowac mlodych prawnikow ze znajomoscia prawa ? a poza tym to t
    srodowisko prawnicze jest tak zamkniete szczelnie ,ze az to przeraza. Po
    prawie ludzie sa zwyklymi urzednikami w US czy Urzedzie miasta. A nam wprost
    mowia ,ze jak sie chce isc dalej w keirunku kariery prawniczej to lepiej
    wyjechac z Krakowa ,do mniejszego miasta :(
    smutna rzeczywistosc ...
    eLaIs- Kasia

  • 4. Data: 2003-01-08 15:46:57
    Od: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "eLaIs" <e...@p...fm> wrote in news:avhf5d$jd7$1@news.tpi.pl:

> [...]
    > miasta. A nam wprost mowia ,ze jak sie chce isc dalej w keirunku
    > kariery prawniczej to lepiej wyjechac z Krakowa ,do mniejszego miasta

    Nikt ci nie broni popracowac sobie w US czy IS czy UKS i jak poczujesz sie pewnie
    zdawac na doradce podatkowego.Wchodzisz w ten sposob do wolnego zawodu,egzamin
    jest panstwowy i nie wykazuje takiej choroby jak u adwokatow czy notariuszy.Trzeba
    tylko sie poswiecic i troche popracowac.Poza tym tworzy sie nowe stanowisko
    asystenta sedziego.Nie musisz zdawac na aplikacje sadowa,bol w tym ze asystentem
    sie jest 6 lat i na koncu zdajesz egzamin sedziowski zdaje sie.Jak sie spodobasz
    merytorycznie,zostajesz sedzia i wchodzisz do zawodu.Mozliwosci sa,ale nie
    przychodza latwo.Trzeba zacisnac zeby i niestety czasem uwierzyc w stalinowska
    zasade ze cel uswieca srodki.To sie sprawdza.Oczywiscie dochodzi do tego
    motywacja,nie kazdy lubi zajmowac sie podatkami (bo podatkow to nikt oczywiscie
    nie lubi),nie kazdy chce siedziec na panstwowym stanowisku bo w gre wchodzi
    srednia kasa a pracuje sie czasem jak robotnik przy tasmie i pisac uzasadnienia po
    nocach.Ale jak sie chce to wszystko mozliwe.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -

  • 5. Data: 2003-01-08 16:09:52
    Temat: Odp: praca dla prawnika
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik PzKw_Panther <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> w wiadomości do
    grup

    Ale jak sie chce to wszystko mozliwe.
    > Pozdrawiam

    a jeszcze jak jesteś mężczyzną hmm

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-08 16:30:40
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    Użytkownik "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns92FDAADC22AF1pawelnjgwppl@193.42.231.152...

> [...]
    uzasadnienia po
    > nocach.Ale jak sie chce to wszystko mozliwe.
    *jest moze gdzies dostepny szczeglowy regulamin zdawania na aplikacje
    adwokacka i na tego doradce podatkowego ,dokladnie jakie studia skonczone
    musza byc z jakim wynikiem itd.

  • 7. Data: 2003-01-08 18:47:37
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Wchodzisz w ten sposob do wolnego zawodu,egzamin
    > jest panstwowy i nie wykazuje takiej choroby jak u adwokatow czy
    notariuszy.

    Ta choroba juz sie niestety objawila - zaczelo sie zamykanie kolejnej

    korporacji.

> [...]
    spodobasz
    > merytorycznie,zostajesz sedzia i wchodzisz do zawodu.

    Niestety polski wymiar sprawiedliwosci cierpi (mam nadzieje, ze po wejsciu
    do UE

    troche sie to zmieni) na chorobe zwana: chroniczny brak etatow (spowodowany

    oczywiscie brakiem gotowki). Przyjmuje sie 20 (moze troche wiecej) osob na
    aplikacje

    sadowa w danym okregu, a potem 2-4 osoby maja z tego etat asesora i
    ewentualna

    nominacje (mozliwe ze troche wiecej na asesora, ale tyle samo nominacji).
    (jeszcze gorzej

    w prokuraturze)

    Dopoki to sie nie zmieni to nic nie dadza wiadomosci i poziom merytoryczny,
    poniewaz

    miejsce dla osob z niebieska krwia musi sie zawsze znalezc.

    Konrad

    ps. z asystentami bedzie tak samo - bez kasy nic nie pojdzie. To samo
    dotyczy

    KSAP'owcow i Korpusu SC

  • 8. Data: 2003-01-08 20:03:52
    Od: c...@p...onet.pl

    > Nikt ci nie broni popracowac sobie w US czy IS czy UKS i jak poczujesz sie pewnie
    > zdawac na doradce podatkowego.

    To prawda. Egzamin jest trudny, trzeba porządnie przysiąść+praktyka, ale jest
    przynajmniej w zasięgu.
    Co do wejścia Polski do UE - na dłuższą metę, będzie to korzystne dla prawników.
    Ja np. zajmuję się przeważnie podatkami + handlowym i wiem, że znajomość zasad
    opodatkowania w państwach unii niedługo stanie się wymogiem, bez którego
    niestety (stety?)nie da się pracować. Inna sprawą jest, że dla podatkowców pracy
    nigdy nie zabraknie - przy tak popieprzonych i zagmatwanych przepisach...
    Ogólnie jestem więc dobrej myśli.

    Pozdrawiam,
    Ciacho

  • 9. Data: 2003-01-10 06:38:19
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    kobieto, prawnicy mają teraz milardy możliwości zarobienia a Ty narzekasz?
    To fajnie, bo z takim podejściem nie będziesz stanowić powaznej konkurencji.
    :)

  • 10. Data: 2003-01-10 06:39:05
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)