    From: "PzKw_Panther" <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca dla prawnika
    Date: Wed, 8 Jan 2003 15:46:57 +0000 (UTC)

    "eLaIs" <e...@p...fm> wrote in news:avhf5d$jd7$1@news.tpi.pl:

    > Uzytkownik "Legislator" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomości
    > obiektywny

    > * ja jestem na drugim roku i juz jest wariacja na temat UE ,kaza
    > wybierac przednmioty z tym zwiazane a jest ich duzo ,moze beda za
    > kilka lat potrzebowac mlodych prawnikow ze znajomoscia prawa ? a poza
    > tym to t srodowisko prawnicze jest tak zamkniete szczelnie ,ze az to
    > przeraza. Po prawie ludzie sa zwyklymi urzednikami w US czy Urzedzie
    > miasta. A nam wprost mowia ,ze jak sie chce isc dalej w keirunku
    > kariery prawniczej to lepiej wyjechac z Krakowa ,do mniejszego miasta
> [...]

    Nikt ci nie broni popracowac sobie w US czy IS czy UKS i jak poczujesz sie pewnie
    zdawac na doradce podatkowego.Wchodzisz w ten sposob do wolnego zawodu,egzamin
    jest panstwowy i nie wykazuje takiej choroby jak u adwokatow czy notariuszy.Trzeba
    tylko sie poswiecic i troche popracowac.Poza tym tworzy sie nowe stanowisko
    asystenta sedziego.Nie musisz zdawac na aplikacje sadowa,bol w tym ze asystentem
    sie jest 6 lat i na koncu zdajesz egzamin sedziowski zdaje sie.Jak sie spodobasz
    merytorycznie,zostajesz sedzia i wchodzisz do zawodu.Mozliwosci sa,ale nie
    przychodza latwo.Trzeba zacisnac zeby i niestety czasem uwierzyc w stalinowska
    zasade ze cel uswieca srodki.To sie sprawdza.Oczywiscie dochodzi do tego
    motywacja,nie kazdy lubi zajmowac sie podatkami (bo podatkow to nikt oczywiscie
    nie lubi),nie kazdy chce siedziec na panstwowym stanowisku bo w gre wchodzi
    srednia kasa a pracuje sie czasem jak robotnik przy tasmie i pisac uzasadnienia po
    nocach.Ale jak sie chce to wszystko mozliwe.

    - PzKw Panther Pawel -
    - gg 2561349 -