  • 1. Data: 2003-01-07 22:06:24
    Temat: renta rodzinna
    Od: "NASH" <n...@t...pl>

    sprawa perzedstawia sie nastepujaca: mam dziewczyne , ktora po smierci
    matki dostal rente rodzinna (wiek 23 lata). rente dostaje na podstawie tego
    ze studiuje. chodzi o to czy straci ta rente po slubie???

    pozdrwowienia

    ------
    Im mniej wiesz tym ważniejsze wydaje Ci się to co wiesz!!!
    NASH

  • 2. Data: 2003-01-07 22:43:37
    Temat: Re: renta rodzinna
    Od: "Marek Z." <m...@m...mine.nu>

    Użytkownik NASH napisał:
> [...]
    > matki dostal rente rodzinna (wiek 23 lata). rente dostaje na podstawie tego
    > ze studiuje. chodzi o to czy straci ta rente po slubie???

    Jeżeli będzie mimo ślubu się uczyć, to renta nie zniknie - tak mi wiadomo.

  • 3. Data: 2003-01-08 00:01:49
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    a jesli przejdzei na studia zaoczne??

    leon

  • 4. Data: 2003-01-08 13:47:38
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "leon" <L...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a jesli przejdzei na studia zaoczne??

    Rodzaj szkoly nie ma znaczenia. Renat przysluguje jesli ktos sie uczy do 25
    roku zycia albo do 26 jesli w momencie ukonczenia 25 lat jest sie na
    ostatnim roku swojej szkoly.
    Fakt slubu jest niesistotny, chyba ze wiaze sie z tym zmiana w dochodach
    osoby uprawnionej do renty; ustawa okresla maksium dochodow powyzej ktorych
    traci sie prawo do niej. Jesli dochody spada to i renta "wroci".

    Wszystko jest w ust. o em . i rentach z Fund. Ubezp. Spol z grudnia 1998
    roku jesli dobrze pamietam.

    Najlepiej isc sie zapytac do ZUSu, choc niekompetancja biurw z tej
    instytucji jest niesamowita.

    Cezar

  • 5. Data: 2003-01-08 17:41:29
    Od: "NASH" <n...@t...pl>

    po pierwsze ustawe przejzalem i nie znalazlem (jest tam kiedy przysluguje
    ale na temat slubu ani slowa)
    po drugie to jest jak mowisz w dwuch oddzialach zus otrzymalem rozne
    informacje, moze przyczyna tego byla taka ze znajduja sie od siebie 500 km i
    moze na slasku maja inne przepisy:) no a ja mieszkam na pomorzu:).
    pozdrowki i dzieki za info!!!