    From: "MAX" <max_kr(NO-SPAM)@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pożyczka i wspólność ustawowa!!!!
    Date: Sun, 30 Jun 2002 16:26:04 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@as.zetosa.com.pl

    "paola" <z...@p...onet.pl> wrote in message
    news:afl2vg$pe6$1@news.tpi.pl...

    > Mąż pragnie zaciągnąć pożyczkę w bardzo wysokiej kwocie do tego celu
    > potrzebuje mojego podpisu.
    > W jaki sposób mogę zabezpieczyć się przed roszczeniami ze strony
    > wierzyciela.

    Małżonek powinien zawrzeć w umowie pożyczki klauzulę, że dotyczy ona tylko i
    wyłącznie jego majątku odrębnego. Wtedy nie będziesz musiała wyrazić zgody
    na dokonanie tej czynności i nie będziesz za nią odpowiadać.

    Jednak najlepszym (najskuteczniejszym) zabezpieczeniem jest umowne
    wyłączenie wspólności majątkowej przed zawarciem umowy pożyczki.

    Pozdro
    MAX