eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopozew o zapłatę za wykonaną usługę › pozew o zapłatę za wykonaną usługę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
    pl!not-for-mail
    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pozew o zapłatę za wykonaną usługę
    Date: Fri, 26 Aug 2011 13:34:31 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 29
    Message-ID: <j380c9$93g$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-94-99.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1314358473 9328 78.8.94.99 (26 Aug 2011 11:34:33 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 26 Aug 2011 11:34:33 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.18) Gecko/20110617
    Thunderbird/3.1.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:686582
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!
    Wykonałem usługę tłumaczenia na rzecz polskiej firmy prywatnej (nie
    spółki), której właścicielem jest Niemiec.
    Gdy klient dowiedział się ile ma zapłacić,stwierdził, że to za dużo, bo
    "wyszło mniej stron". Wytłumaczyłem mu że strona stronie nie jest równa
    i że liczy się ilość stron obliczeniowych po tyle i tyle znaków, czego
    on nie przyjął do wiadomości i stwierdził, że przed wykonaniem usługi
    powinienem przedstawić mu ofertę cenową, "bo tak jest przyjęte", choć
    wcześniej wielokrotnie wykonywałem dla niego tłumaczenia według takiej
    samej stawki, (choć co prawda krótsze) i nigdy nie zgłaszał zastrzeżeń.
    Ani wcześniej ani obecnie nie żądał oferty. Podejrzewam, że może
    ostatnio kiepsko mu idzie próbuje zaoszczędzić, gdzie się da.

    Wystawiłem więc rachunek, dołączyłem zrzut ekranu z ilością znaków i z
    przelicznikiem i wysłałem poleconym.
    Wczoraj minął termin płatności.
    W poniedziałek zamierzam wysłać wezwanie do zapłaty.

    Mam pytanie:
    Czy jeżeli po upływie dodatkowego terminu wyznaczonego w wezwaniu do
    zapłaty nie otrzymam od niego ani kasy ani żadnej wiadomości, to mogę
    przyjąć, że roszczenie jest bezsporne?

    Tzn. jeżeli założę sprawę, to będzie mógł zgłaszać zastrzeżenia co do
    wysokości rachunku?

    Pozdrawiam

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1