  • 1. Data: 2011-08-26 11:34:31
    Temat: pozew o zapłatę za wykonaną usługę
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Wykonałem usługę tłumaczenia na rzecz polskiej firmy prywatnej (nie
    spółki), której właścicielem jest Niemiec.
    Gdy klient dowiedział się ile ma zapłacić,stwierdził, że to za dużo, bo
    "wyszło mniej stron". Wytłumaczyłem mu że strona stronie nie jest równa
    i że liczy się ilość stron obliczeniowych po tyle i tyle znaków, czego
    on nie przyjął do wiadomości i stwierdził, że przed wykonaniem usługi
    powinienem przedstawić mu ofertę cenową, "bo tak jest przyjęte", choć
    wcześniej wielokrotnie wykonywałem dla niego tłumaczenia według takiej
    samej stawki, (choć co prawda krótsze) i nigdy nie zgłaszał zastrzeżeń.
    Ani wcześniej ani obecnie nie żądał oferty. Podejrzewam, że może
    ostatnio kiepsko mu idzie próbuje zaoszczędzić, gdzie się da.

    Wystawiłem więc rachunek, dołączyłem zrzut ekranu z ilością znaków i z
    przelicznikiem i wysłałem poleconym.
    Wczoraj minął termin płatności.
    W poniedziałek zamierzam wysłać wezwanie do zapłaty.

    Mam pytanie:
    Czy jeżeli po upływie dodatkowego terminu wyznaczonego w wezwaniu do
    zapłaty nie otrzymam od niego ani kasy ani żadnej wiadomości, to mogę
    przyjąć, że roszczenie jest bezsporne?

    Tzn. jeżeli założę sprawę, to będzie mógł zgłaszać zastrzeżenia co do
    wysokości rachunku?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2011-08-26 11:48:19
    Temat: Re: pozew o zapłatę za wykonaną usługę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 13:34, cyklista pisze:
    > Czy jeżeli po upływie dodatkowego terminu wyznaczonego w wezwaniu do
    > zapłaty nie otrzymam od niego ani kasy ani żadnej wiadomości, to mogę
    > przyjąć, że roszczenie jest bezsporne?

    Będzie mógł wnosić zastrzeżenia do rachunku.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-08-26 12:20:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.08.2011 13:34, cyklista pisze:

    > Czy jeżeli po upływie dodatkowego terminu wyznaczonego w wezwaniu do
    > zapłaty nie otrzymam od niego ani kasy ani żadnej wiadomości, to mogę
    > przyjąć, że roszczenie jest bezsporne?

    Nie, możesz przyjąć, że ciebie olewa ;->

    > Tzn. jeżeli założę sprawę, to będzie mógł zgłaszać zastrzeżenia co do
    > wysokości rachunku?

    Pewnie.

    Umowa była na piśmie? Ze stawkami?

  • 4. Data: 2011-08-26 14:07:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/26/2011 6:34 AM, cyklista wrote:

    > Mam pytanie:
    > Czy jeżeli po upływie dodatkowego terminu wyznaczonego w wezwaniu do
    > zapłaty nie otrzymam od niego ani kasy ani żadnej wiadomości, to mogę
    > przyjąć, że roszczenie jest bezsporne?

    Nie. Nic nie możesz przyjąć.

    > Tzn. jeżeli założę sprawę, to będzie mógł zgłaszać zastrzeżenia co do
    > wysokości rachunku?

    tak.