  • 1. Data: 2007-11-09 12:52:31
    Temat: pozew o wypłatę nadgodzin
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Bardzo proszę o pomoc i podanie wzoru pozwu o wypłatę nadgodzin.
    Niestety nie mam dostępu do żadnych serwisów prawnych i nie bardzo wiem jak
    sobie z tym poradzić.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-09 12:58:18
    Temat: Re: pozew o wypłatę nadgodzin
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    g...@p...onet.pl pisze:
    > Bardzo proszę o pomoc i podanie wzoru pozwu o wypłatę nadgodzin.
    > Niestety nie mam dostępu do żadnych serwisów prawnych i nie bardzo wiem jak
    > sobie z tym poradzić.
    > pozdrawiam

    Jeśli wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 000zł, to pozew
    należy wnieść na formularzu urzędowym - www.ms.gov.pl menu formularze /
    formularze pism procesowych w postępowaniu cywilnym / pozew - formularz "P".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-09 13:04:14
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Przekracza, firma przez bardzo długi czas nie płaciła mi nadgodzin, wedle
    moich wstępnych wyliczeń około 70.000 zł

  • 4. Data: 2007-11-09 13:07:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    g...@p...onet.pl pisze:
    > Przekracza, firma przez bardzo długi czas nie płaciła mi nadgodzin, wedle
    > moich wstępnych wyliczeń około 70.000 zł

    To pozew można napisać standardowo - na kartce podaje się swoje dane,
    dane pozwanego, adresuje się do sądu i wymienia się:

    - czego się żąda
    - dokładnie opisuje na jakiej podstawie się tego domagamy, podając
    dowody i okoliczności na poparcie swoich tez.

    Nie znajdziesz w sieci wzoru, bo przecież każda sprawa jest inna i
    indywidualna.

  • 5. Data: 2007-11-09 13:17:50
    Od: <g...@p...onet.pl>

    ok rozumiem ... mam:
    - umowę
    - kopie list obecności z godzinami mojej pracy i podpisami zwierzchników
    - mam wydruki z mojego konta - wpływy wynagrodzenia, gdzie oni płacili mi za
    nadgodziny przez kilka miesięcy a później uznali, że nie bedą płacić
    - wyliczenie nadgodzin 50tek i 100tek + wyliczenie moich stawek godzinowych
    + ostateczne wartości

    i to wszystko umiem opisać i uzasadnić, no może problemem będzie powoływanie
    się na przepisy ale jakoś sobie z tym poradzę....

    ALE NIE WIEM:
    - jakie zapisy powinny sę tam znaleźć, np: wiem, że się pisze, żeby wydali
    wyrok nawet jak pozwany się nie stawi i inne takie ... niestety nie mam o
    tym zielonego pojęcia kiedy co mogę i musze wpisać ... albo sa zapisy o
    jakiejś natychmiastowej wykonalności ... ?! itp ...
    - nie wiem czy mam wyliczyć odsetki na dzień składania pozwu - czy mogę
    prosic o zasądzenie odsetek na dzień ewentualnego wyroku ?
    - nie wiem czy mam wyliczać te kwoty w netto czy brutto - o tyle o ile w
    netto jest to dosyć łatwe, to w brutto bardziej skomplikowane
    - i najważniejsza sprawa, firma ma zamiar zniknąć z rynku w najbliższej
    przyszłości i zastanawiam się czy mogę prosic sąd o szybkie ropatrzenie
    mojej sprawy i w jaki sposób to zrobić

  • 6. Data: 2007-11-09 13:25:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    g...@p...onet.pl pisze:

    > i to wszystko umiem opisać i uzasadnić, no może problemem będzie powoływanie
    > się na przepisy ale jakoś sobie z tym poradzę....

    Co do zasady nie musisz się powoływać się na przepisy - to zadaniem
    sądu jest zbadanie, czy Twoje żądania mają pokrycie w odpowiednich ustawach.

> [...]
    > tym zielonego pojęcia kiedy co mogę i musze wpisać ... albo sa zapisy o
    > jakiejś natychmiastowej wykonalności ... ?! itp ...

    Natychmiastową wykonalność dostaniesz z urzędu do wysokości
    jednomiesięcznego wynagrodzenia zdaje się. Jeśli pozwany się nie stawi,
    to sąd będzie decydował co dalej, może wydać wyrok zaoczny.

    > - nie wiem czy mam wyliczyć odsetki na dzień składania pozwu - czy mogę
    > prosic o zasądzenie odsetek na dzień ewentualnego wyroku ?

    Nie wyliczaj, podaj w pozwie odsetki np. od dnia 10 maja 2005
    (załóżmy, że wtedy był termin zapłaty) do dnia zapłaty.

    > - nie wiem czy mam wyliczać te kwoty w netto czy brutto - o tyle o ile w
    > netto jest to dosyć łatwe, to w brutto bardziej skomplikowane

    Brutto. Akurat kwoty brutto są przecież łatwiejsze, bo wszelkie kwoty
    na umowach są raczej podawane w ten sposób.

    > - i najważniejsza sprawa, firma ma zamiar zniknąć z rynku w najbliższej
    > przyszłości i zastanawiam się czy mogę prosic sąd o szybkie ropatrzenie
    > mojej sprawy i w jaki sposób to zrobić

    Wraz z pozwem złóż wniosek o zabezpieczenie powództwa - na to już
    powinieneś znaleźć wzór w necie. Koniecznie trzeba podać sposób
    zabezpieczenia (np. rachunek bankowy itp.).

  • 7. Data: 2007-11-09 13:43:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > należy wnieść na formularzu urzędowym - www.ms.gov.pl menu formularze /
    > formularze pism procesowych w postępowaniu cywilnym / pozew - formularz

    Nie wiem, jak jest i gdzie, ale gdzie nie gdzie postępowanie uproszczone
    w sądach pracy się nie przyjęło. Czyli swobodnie można obyć się bez druku.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 8. Data: 2007-11-09 13:47:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Nie wiem, jak jest i gdzie, ale gdzie nie gdzie postępowanie uproszczone
    > w sądach pracy się nie przyjęło. Czyli swobodnie można obyć się bez druku.

    A więc informuję, że VIII wydział pracy w Warszawie na
    Marszałkowskiej wezwał mnie do usunięcia braków formalnych poprzez
    zastosowanie urzędowego formlularza.

    Natomiast bliźniaczy VII wydział z tej samej ulicy przyjął taki pozew
    na formularzu bez zastrzeżeń i nawet wydał nakaz zapłaty w postępowaniu
    upominawczym, mimo że o niego nie prosiłem :)

    A tak teoretycznie: postępowanie uproszczone ma zastosowanie m. in.
    "o roszczenia wynikające z umów, jeżeli wartość przedmiotu sporu nie
    przekracza dziesięciu tysięcy złotych," - skoro umowa o pracę jest
    umową, to myślę że i takie sytuacje ustawodawca miał na myśli.

  • 9. Data: 2007-11-09 13:48:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    g...@p...onet.pl pisze:

    > Przekracza, firma przez bardzo długi czas nie płaciła mi nadgodzin, wedle
    > moich wstępnych wyliczeń około 70.000 zł

    W takie sprawie warto chyba mieć fachowego pełnomocnika, sam sobie
    raczej nie poradzisz. Tylko dobrze go wybierz.

  • 10. Data: 2007-11-09 13:59:22
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Dziękuję za rady, w takim razie podeprę się "fachowymi" sformułowaniami z
    formularza i napiszę sobie ładny pozew :-)
    pozdrawiam