  • 31. Data: 2004-04-15 19:28:29
    Temat: Re: powrót plecakó w hipermarketach
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl@niechcespamu> napisał w wiadomości
    news:c5meqa$f9d$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > >

    > 1. Jeśli mamy prowadzic rzeczową dyskusję, to, proszę, unikajmy nic nie
    > wnoszących i odległych od tematu dygresji i wtrętów, bo nigdy nie
    dojdziemy
    > do konkretnych wniosków, a jeśli nawet dojdziemy, to, jak to ma właśnie
    > miejsce w wypadku tego wątku, wielu przegapi go w natłoku nic nie
    wnoszących
    > do tematu wypowiedzi.
    > 2. Sprawa ta została, jak sądzę , ostatecznie wyjasniona m. in. przez kol.
    > Tomasika, a i ja cos, sądzę, konkretnego na ten temat napisałem.
    > A więc aby się nie powtarzać: - właściciel/zarządca
    budynku(pomieszczenie),
> [...]
    > sklepu komukolwiek, kto deklaruje zamiar ewentualny zakupu wystawionego
    > towaru. To, że ustalił on jakiś tam regulamin nie znaczy, że każdy musi
    się
    > temu regulaminowi podporządkować, skoro druga strona nie akceptowała jego
    > treści, wstęp do sklepu nie jest rownoznaczny z jego akceptacją a kazdy ma
    > (usatwowe) prawo zakupu wystawionych w nim towarów. A zakaz
    selekcjonowanie
    > (jakiekolwiek) potencjalnych klientów jest bezprawne i też bezprawne są
    > takie dyskryminujące jakiekolwiek grupy klientów zapisy w regulaminie.
    W zasadzie dyskusja jest od początku średnio rzeczowa bo nikt nie jest w
    stanie podać konkretnego przepisu a o to właśnie prosił autor pierwszego
    posta. Ja też zarzekałam się, że podam taki przepis ale niestety nie udało
    mi się go wykopać a takie dywagacje prowadzimy tu od początku, więc jeżeli
    mógłbyś poprzeć to co napisałeś jakimś paragrafem będę wdzięczna. Tak na
    marginesie to mam nadzieję, że nie jesteś łysy, jeżeli tak to przepraszam
    Ciebie i wszystkich łysych choć nie napisałam tego złośliwie.

  • 32. Data: 2004-04-15 19:50:10
    Od: "KK" <k...@g...pl>

    > all posts
    A czy może ktoś wie jak to wygląda w innych krajach ?
    K.Kaliszewski

  • 33. Data: 2004-04-15 20:54:55
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    PAweł wrote:
    [CUT]
> [...]
    > potencjalnych klientów jest bezprawne i też bezprawne są takie
    > dyskryminujące jakiekolwiek grupy klientów zapisy w regulaminie.

    A ajk sie ma do tego regulamin Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu,
    ktory odmawia przewozu osob "cuchnacych, zabrudzonych, mogacych wzbudzac
    ogolna odraze"?
    Sprzedaja towar - przewoz. Kupuje bilet - wyrazam chec nabycia. Ale jesli
    bede "nie taki jak regulamin sobie zyczy" - moga odmowic.
    Tez nie ma podstawy?
    A moze jednak w obydwoch przypadkach jest?

    WL

  • 34. Data: 2004-04-15 22:02:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

    > Dlatego ochroniarze powinni każdą osobę _wychodzącą_ z plecakiem ze sklepu
    > prosić o pokazanie zawartości, dokładnie ją przetrząsnąć, a w razie odmowy
    > wzywać policję, bo jest uprawdopodobnione podejrzenie kradzieży.

    Bez urazy, ale czy na pewno przemyślałeś swój 'genialny' pomysł?

    Znacznie prościej nieznacznie ukryć coś np. w wewnętrznej kieszeniu
    kurtki czy wrzucić sobie coś małego ale drogiego w spodnie (powiedzmy,
    że są przygotowane do tego i przez nogawkę nie wypadkie).

    Plecak trzeba by zdjąć z pleców, żeby coś do niego włożyć.

    Równie dobrze możesz proponować rewizje osobiste i każdego, kto się im
    nie chce poddać, podejrzewać o kradzież.

  • 35. Data: 2004-04-15 23:17:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c5moi7$s8i$1@inews.gazeta.pl>, KK wrote:
    > A czy może ktoś wie jak to wygląda w innych krajach ?

    Prawo czy obyczaje? Prawo - nie wiem, a obyczaje, to spotkalem sie z takim
    czys w bardzo niewielkim zakresie w Holandii i Singapurze.
    W tym pierwszym przypominam sobie wybrane miejsca (normalne sklepy, np.
    spozywcze) gdzie powinno sie zostawic klamoty, ale nie przypominam sobie
    aby ktokolwiek za niezostawienie gonil.
    W tym drugim, niekiedy zdarzaja sie odpowiednie otwarte szafki (regaly)
    przed sklepem i bywa ze ludzie tam rzeczy zostawiaja. W tym wypadku tez
    nikt nikogo nie goni za wejscie z ekwipunkiem. Ale tez jest jedna siec
    porownywalna do "polskich" marketow gdzie panuja dokladnie takiez zwyczaje
    - ochrona przed wejsciem zawraca ludzi z plecakami.

    Oba kraje o przestepczosci szczatkowej w porownaniu z PL.

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2004-04-16 07:10:55
    Od: "BartekB" <n...@...aDresu.pl>

    Użytkownik "Wiesław Lubas" napisał
> [...]
    Toruniu,
    > ktory odmawia przewozu osob "cuchnacych, zabrudzonych, mogacych

    Dobrze napisales - "ogolna odraze". Jesli plecak wzbudza w Tobie
    obrzydzenie w takim stopniu, ze uniemozliwia Ci to normalne zakupy,
    to... Moze czas do lekarza? ;)))
    W autobusie chodzi o komfort wspolpasazerow, a w sklepie tylko o
    wlasciciela...
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 37. Data: 2004-04-16 09:11:03
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    BartekB wrote:
> [...]
    > to... Moze czas do lekarza? ;)))
    > W autobusie chodzi o komfort wspolpasazerow, a w sklepie tylko o

    Hehe we mnie nie wzbudzaja odrazy ani specjalnie brudni czy "pachnacy
    pasazerowie" ani plecaki.
    Co do pierwszego, to juz wieksza niedomyty "biznesmen", niz bezdomny, ktory
    nie ma warunkow.
    A co do drugiego, zawsze potulnie oddawalem, ale od czasu lektury tego
    watku - NIE ODDAM :-)))
    Albo mnie puszcza albo zmienie sklep.

    WL

  • 38. Data: 2004-04-16 09:16:02
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    KK wrote:
    > A czy może ktoś wie jak to wygląda w innych krajach ?
    > K.Kaliszewski

    widzialem niedawno na jakims niemieckim kanale TV relacje z budowy olbrzymiej
    wieży w Abu Dhabi - jakies parę pięter ma być w niej przeznaczone na zakupy
    jedynie dla kobiet - mężczyznom wstęp wzbroniony
    Może to zbyt duże różnice kulturowe i ustrojowe :-)
    *** blad ***

  • 39. Data: 2004-04-16 09:27:36
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    blad wrote:

> [...]
    > olbrzymiej wieży w Abu Dhabi - jakies parę pięter ma być w niej
    > przeznaczone na zakupy jedynie dla kobiet - mężczyznom wstęp

    sprostowanie - ta wieża to w Dubai w Emiratach Arabskich.

    a co do warunkow jakie narzuca wlasciciel sklepu - jak mi sie nie podobają to
    idę do innego albo mówię trudno i sie podporządkowuję
    *** blad ***