  • 1. Data: 2004-04-14 12:57:52
    Temat: powrót plecakó w hipermarketach
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Witam,

    widzę, że przez święta wątek umarł, ale muszę go podnieść raz jeszcze bo
    sumienie nie da mi spokoju. Pisałam, że można wchodzić do supermarketów z
    plecakami i że nikt nie ma prawa nas wyprosić, niestety, ubolewam nad tym,
    jeżeli taki jest regulamin sklepu, znaczy zabraniający wnoszenia na salę
    sprzedaży plecaków i innych klamotów, to albo należy się do niego
    dostosować, albo przyjść bez plecaka, albo nie chodzić tam wcale. Niestety
    nie znalazłam podstawy prawnej zabraniającej sprzedawcy zabraniać ( :) )
    wchodzenia z plecakami, choć jestem prawie pewna, że już dosyć dawno ale,
    gdzieś w ciemnym kącie śmietnika informacji widziałam taki zapis (na tym się
    opierała moja poprzednia opinia), tylko że, przekopałam kawałek Internetu i
    nic. Inna sprawa, że od niedawna obowiązują nowe przepisy w prawie
    wszystkich dziedzinach. Ale jeżeli taki zapis jest w regulaminie to
    sprzedawca musi zapewnić klientowi miejsce (bezpieczne?) w którym mógłby
    zostawić tobołek, np. nieszczęsne szafki do których ja osobiście nie mam
    zaufania.
    Tu coś na ten temat
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl

    pozdrawiam

    Magda

  • 2. Data: 2004-04-14 13:01:53
    Temat: Re: powrót plecakó w hipermarketach
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Jeszcze raz link do strony, bardziej precyzyjny
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&sid=189

  • 3. Data: 2004-04-14 14:26:13
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > sprzedawca musi zapewnić klientowi miejsce (bezpieczne?) w którym mógłby
    > zostawić tobołek, np. nieszczęsne szafki do których ja osobiście nie mam

    Cóż. Temat pomimo rozbudowanej dyskusji, w którą włączył się grupowy
    guru - Robert Tomasik (szacunek za wiele rzeczowych postów).
    IMHO nie tyle jest ważny regulamin (poproszę o przepis nakazujący mi
    akceptację przy wejściu do sklepu - wszak to nie środek komunikacji!),
    co zwykłe prawo do rozporządzania mieniem.
    Mój teren, mój sklep. Wpuszczam tylko panią i pana, a państwa już nie
    wpuszczam. Czemu? A choćby dlatego, że
    - już zamykamy
    - co prawda sklep do 18, a państwa zegarki pokazują 12, ale proszę mi
    udowodnić, że jest 12
    - a bo z plecakami nie wpuszczam i tyle :-)

    czy jakikolwiek przepis może mi - właścicielowi sklepu - zabronić
    takiego postępowania?

    W końcu ja nikogo nie zmuszam do określonego zachowania - nie pasują
    warunki to do widzenia i tyle.

    chester
    (żeby nie było nieporozumień - gram tu adwokata diabła - bo tak naprawdę
    to notorycznie wchodzę z plecakiem do sklepu i ciągle ochrona ma zajęcie).

  • 4. Data: 2004-04-14 14:54:48
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

    Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > akceptację przy wejściu do sklepu - wszak to nie środek komunikacji!),
    > co zwykłe prawo do rozporządzania mieniem.

    no nie można rozporządzać mieniem bez zgody właściciela

> [...]
    > udowodnić, że jest 12
    > - a bo z plecakami nie wpuszczam i tyle :-)

    nie "i tyle" tylko podejrzewam, że coś ukradniecie, ale podobno dopóki nie
    udowodni się winy domniemywa się niewinność?

    > czy jakikolwiek przepis może mi - właścicielowi sklepu - zabronić
    > takiego postępowania?

    może konstytucja? - dyskryminacja?
    jest tyle sprzeczności w tym zakichanym prawie i przepisach, że moglibyśmy
    dyskutować do końca świata a wszędzie i tak pozostanie wolna amerykanka,

    > W końcu ja nikogo nie zmuszam do określonego zachowania - nie pasują
    > warunki to do widzenia i tyle.

    tak, tylko że może się okazać, że te warunki przestaną odpowiadać większości
    i co wtedy zrobi taki hiper, mam nadzieję, że zbankrutuje i da pole do
    popisu rodzimym przedsiębiorcom

    > chester
    > (żeby nie było nieporozumień - gram tu adwokata diabła - bo tak naprawdę
    > to notorycznie wchodzę z plecakiem do sklepu i ciągle ochrona ma zajęcie).

    ZROZUMIANO! :)

    przyznam się szczerze, że nigdy nie czytałam regulaminu wchodząc do sklepu i
    też pcham się z plecakami, torbami i niech ochroniarze robią co chcą ale ja
    plecaka nie zostawię.

    Magda

  • 5. Data: 2004-04-14 15:11:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Magda" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    >, np. nieszczęsne szafki do których ja osobiście nie mam
    > zaufania.

    A właściciel sklepu nie ma zaufania do "plecakowców".I ma do tego prawo.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2004-04-14 15:15:58
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > może konstytucja? - dyskryminacja?

    Jaka dyskryminacja?? Może wejść każdy, po zostawieniu plecaka.

    > tak, tylko że może się okazać, że te warunki przestaną odpowiadać
    większości
    > i co wtedy zrobi taki hiper, mam nadzieję, że zbankrutuje

    Bez obaw. Ceny robią swoje.

    > też pcham się z plecakami, torbami i niech ochroniarze robią co chcą ale
    ja
    > plecaka nie zostawię.

    No to nie wejdziesz i biedny właściciel supermarketu zbankrutuje. Jesteś bez
    serca;)))

  • 7. Data: 2004-04-14 15:25:43
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > A właściciel sklepu nie ma zaufania do "plecakowców".I ma do tego prawo.

    Ale czy ma prawo zabronić wejścia z plecakiem? Oto jest pytanie!
    I to do jakiejś prawniczej głowy z praktyką a nie do nieprawniczego
    dywagowania w moim stylu...
    Tu już tylko konkrety.
    Mogę na swoim robić co chcę i wpuszczać kogo chcę. Jednak są różne "ale"
    - swoboda jest ograniczana.
    Na pewno nie można np. nie wpuszczać Murzynów.
    Ale czy wolno nie wpuszczać z plecakiem?
    Które artykuły których ustaw poruszają ten konkretny problem?

    chester

  • 8. Data: 2004-04-14 15:33:35
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.pl>

> [...]
    > jeżeli taki jest regulamin sklepu, znaczy zabraniający wnoszenia na salę

    [ciach]

    Ja jesli nie mialem ochoty zostawiac plecaka w przechowalni to tego nigdy
    nie robilem, bo jaka mam niby gwarancje ze to co znajduje sie w polecaku po
    jego odebraniu rzeczywiscie tam bedzie??

    Jesli ktos mnie "uprzejmnie prosil" o pozostawienie plecaka w przechowalni
    to zazwyczaj odpowiadalem ze nie bo przechowalnia za zawartosc plecaka nie
    odpoiwiada - zazwyczaj pomagalo

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 9. Data: 2004-04-14 15:35:20
    Od: "castrol" <j...@p...wywalto.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał w wiadomości news:c5jkb9

    > A właściciel sklepu nie ma zaufania do "plecakowców".I ma do tego prawo.

    A ja nie mam zaufania do tych przechowywalni, co bedzie jesli zawartosc
    plecaka zniknie w tajemniczych okolicznosciach??

    I dlaczego sprawa tyczy sie tylko plecakow?? Dlaczego w przechowalni nie
    trzeba zostawiac damskich torebek, lub damskich plecaczkow?? - bo z tym sie
    nigdy nie spotkalem

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 10. Data: 2004-04-14 15:42:45
    Od: "Magda" <m...@p...fm>

> [...]
    >
    > Bez obaw. Ceny robią swoje.

    > ja
    >
    > No to nie wejdziesz i biedny właściciel supermarketu zbankrutuje. Jesteś
    noooo i jeszcze naszczekam na niego na grupie i może ktoś solidaryzując się
    ze mną juz nie pójdzie do tego superhipermegabałaganu :-) powiem Wam w
    wielkiej tajemnicy :), że naprawdę przestają mnie bawić te wielkie sklepy bo
    np. przed świętami to jest poprostu obłęd i naprawde wolę iść do osiedlowego
    sklepu i zapłacić trochę więcej ale zrobić zakupy u miłej pani i wiecie co
    będę miała na plecach? nie zgadniecie