  • 11. Data: 2002-08-04 15:25:09
    Temat: Re: Re:powod... - dlugie
    Od: Wojciech <w...@p...wp.pl>

    On Sun, 04 Aug 2002 02:19:53 +0200, Iwona wrote:

    > I jeszcze co do urlopu - a raczen swiadczen - nie mamy w firmie ZFSS -
    > wiec powinnam otrzymac ("wczasy pod grusza") najpozniej do ostatniego
    > dnia przed urlopem (dzis mija mi trzeci dzien urlopu) - pracodawca
    > powiedzial mi "ze sie nie nalezy bo nie mamy funduszu" - co w tej
    > sytuacji??

    nie mam tu ustawy, ale z tego co pamietam to swiadczenie urlopowe
    wyplacane jest wlasnie tam gdzie nie ma funduszu (jezeli ktos bierze co
    najmniej 14-todniowy urlop). Ale nie wiem czy stan prawny nie zmienil sie
    w tym zakresie (mysle,ze nie ale glowa nie recze),

    mozesz dochodzic tego w jednym pozwie (lacznie z zadaniem uznania
    wypowiedzenia o prace za bezskuteczne), ale ja bym radzil probowac
    zalatwic sprawe ugodowo i dopiero jezeli pracodawca kategorycznie
    odmowi, zadecydujesz, czy wezwac do zaplaty i wytoczyc powodztwo.

    czasami pracodawca dostaje od polskiego systemu prawnego w kosc na tyle
    mocno, ze ima sie roznych sposobow, tam gdzie sie da trzeba
    probowac zalatwiac sprawy ugodowo.

    Wojciech