  • 11. Data: 2002-02-05 11:14:31
    Temat: Re: no to jaki art wpisac jako POWOD wymowienia?
    Od: <b...@p...onet.pl>

    przeciez sa instrumenty pozwalajace pracodawcy zlapac za reke "schorowanego"
    pracownika. chocby kontrola ZUS-u. jezeli pracownik jest na zwolnieniu ponad 35
    dni, to wtedy zasilek wyplaca mu ZUS, i zapewniam (znam osobiscie kilka takich
    przypadkow), ze ZUS z rozkosza nasle na niego kontrole. dlaczego nie
    skorzystales z tej mozliwosci, skoro jestes przekonany, ze pracownik cie robil
    w konia? wymyslajac lipny powod zwolnienia, sam niestety tez nie bedziesz w
    porzadku :(

  • 12. Data: 2002-02-05 11:21:35
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Marcin na Laptopie" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > nie jest to likwidacja firmy, nie jest likwidacja stanowiska
    > to jak to sie ujmuje urzedowo?

    O rany! Jako pracodawca długo nie przetrwasz jeżeli nie będziesz znał prawa
    pracy.
    Na świadectwie pracy tam gdzie jest rozwiązanie umowy nalezy napisac: Umowa
    rozwiązana z przyczyn dotyczących Pracodawcy - reorganizacja. Art1 ust 10
    "Ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o pracę." DzU z 1996 nr
    24 poz 110.
    Zaznaczam że zwalnianemu przysluguje z tego tytulu odprawa zależna od ilości
    łącznych lat pracy.

    Wiesiek

  • 13. Data: 2002-02-05 11:27:53
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    Art1 ust 10
    > "Ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o pracę." DzU z 1996 nr
    > 24 poz 110.

    Z ciekawości sprawdziłem namiary - akt to nowelizacja kodeksu pracy i nie ma
    w nim takiej jednostki redakcyjnej.

    Marcin.

  • 14. Data: 2002-02-05 11:44:43
    Od: <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > 24 poz 110.
    > Zaznaczam że zwalnianemu przysluguje z tego tytulu odprawa zależna od ilości

    Owszem, to niezly wybieg, ale uwaga: likwidacja musi byc faktyczna, tzn. jesli
    w ciagu roku zatrudnisz kogos na to samo stanowisko (w tej samej grupie
    zawodowej), gosc pozwie cie do sadu i wygra, bo w przypadku odtworzenia
    stanowiska (w ciagu roku od daty wypowiedzenia) jestes obowiazany przywrocic go
    do pracy.

  • 15. Data: 2002-02-05 11:48:29
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a3of8k$aqc$1@news.tpi.pl...

> [...]
    10
    > "Ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania umów o pracę." DzU z 1996

    Art. 1 ma tylko 2 punkty.

    > Zaznaczam że zwalnianemu przysluguje z tego tytulu odprawa zależna od
    ilości
    > łącznych lat pracy.

    I należy zlikwidować stanowisko.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 16. Data: 2002-02-05 21:29:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Feb 2002 11:14:16 +0100, "KRZEM" <m...@s...pl000>
    wrote:

    >To nie wystarczy, trzeba wskazać jeszcze przyczynę tej utraty i kolko się
    >zamyka :o)

    No a nie można napisać ,,niska wydajność''? Jeżeli gość sporo czasu
    jest nieobecny, to cierpią na tym obowiązki. Nie wydaje mi się, żeby
    była konieczność trzymania mało wydajnego pracownika.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2002-02-05 23:58:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On 5 Feb 2002 12:44:43 +0100, <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >stanowiska (w ciagu roku od daty wypowiedzenia) jestes obowiazany przywrocic go

    Ale przecież chyba nie istnieje rejestr stanowisk. Gość był powiedzmy
    ,,zastępcą kierownika w dziale informatycznym''. No więc likwidujemy
    go i od dzisiaj jest tylko kierownik w tym dziale. Zatrudniamy innego
    jako ,,asystent kierownika w dziale informatycznym'' i jest kul...
    Mylę się?

  • 18. Data: 2002-02-06 09:58:59
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@n...onet.pl...

> [...]
    > zawodowej), gosc pozwie cie do sadu i wygra, bo w przypadku odtworzenia
    > stanowiska (w ciagu roku od daty wypowiedzenia) jestes obowiazany

    Czy to jest jakis oficjlany przepis? Czy tylko uzasadnienie jakiegos jednego
    wyroku sadowego?

    Karol

  • 19. Data: 2002-02-06 14:46:58
    Od: "Michał" <m...@t...com.pl>

    )

    > No a nie można napisać ,,niska wydajność''? Jeżeli gość sporo czasu
    > jest nieobecny, to cierpią na tym obowiązki. Nie wydaje mi się, żeby
    > była konieczność trzymania mało wydajnego pracownika.

    bardzo dobry powód

    pozdrawiam Michał

  • 20. Data: 2002-02-06 22:27:17
    Od: "DDX" <d...@a...pl>

    Uzasadnij prosto: 'dostał kopa w dupę, bo do niczego się nienadawał' i tyle