  • 1. Data: 2002-02-04 18:49:40
    Temat: powod wymowienia- 80% zwolnien lekarskich
    Od: "Marcin na Laptopie" <a...@a...pl>

    zwolnilem pracownika
    Wymowienie dostal i podpisal w pazdzierniku a swiadectwo pracy w polowie
    stycznia (pracowal do 10.01.2002)
    Dzisiaj pokazal ze Kodeks Pracy art30 par4 pkt mowi ze musze napisac
    dlaczego go zwalniam
    Wiec pytania:
    1) przyjal do wiadomosci w pazdzierniku i bylo OK a swiadectwo pracy dostal
    w polowie stycznia - czy teraz moze zadac sprostowania czy to juz jest
    przedawnione?
    2) Co mam mu tam wpisac?"z powodu niewyobrazalnie wysokiej chorobliwosci"
    (srednio rocznie 2-3m-ce i do tego na 100% lewe ale tego niestety nie
    udowodnie - a wiem bo innej osobie sie przyznal) i faktycznie z tego powodu
    go zwolnilem
    3) Co mnie jako pracodwawcyi moze zrobic jesli mu nie wpisze prawdy tylko
    jakies urzedowe "bleble" nic nikomu nie mowiace?

    odpowiedzi prosze najlepiej na a...@a...pl

    Marcin Brzozowski

  • 2. Data: 2002-02-04 19:45:58
    Temat: Re: powod wymowienia- 80% zwolnien lekarskich
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Dzisiaj pokazal ze Kodeks Pracy art30 par4 pkt mowi ze musze napisac
    > dlaczego go zwalniam

    I ma racje (chyba że w umowie o prace na czas określony zawarto klauzulę
    przewidzianą w ar. 33 kp), ponadto powinien Pan pouczyć go o prawie do
    odwołania się do sądu pracy (Art. 30 § 5 kp)

> [...]
    dostal
    > w polowie stycznia - czy teraz moze zadac sprostowania czy to juz jest

    Nie, nie jest.

> [...]
    > (srednio rocznie 2-3m-ce i do tego na 100% lewe ale tego niestety nie
    > udowodnie - a wiem bo innej osobie sie przyznal) i faktycznie z tego

    No musiałby Pan wtedy wykazać że zwolnienia są wątpliwe, a skoro nie może
    Pan to powinien się Pan liczyć ztym, że pracownik może pójść do sądu pracy i
    w krótkim czasie być przywrócony (Pan płąci odszkodowanie za czas
    pozostawania bez pracy) lub sąd może zasądzić odszkodowanie. Żeby temu
    zapobiec musi pan wymyślej jakąś wiarygodną i obiektywną przyczynę
    zwolnienia.

    > 3) Co mnie jako pracodwawcyi moze zrobic jesli mu nie wpisze prawdy tylko
    > jakies urzedowe "bleble" nic nikomu nie mowiace?

    J.w.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-04 20:05:30
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    "KRZEM" <m...@s...pl000> writes:

> [...]
    > pozostawania bez pracy) lub sąd może zasądzić odszkodowanie. Żeby temu
    > zapobiec musi pan wymyślej jakąś wiarygodną i obiektywną przyczynę

    A to w Polsce nie można pracownika zwolnić 'bo tak'? Trzeba się z tego
    tłumaczyć? Tak jakby pracownik robił łaskę, że pracuje dla danej firmy? O
    rany, rzeczywiście parę lat i cofniemy się do epoki kamienia łupanego. :(
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 4. Data: 2002-02-04 20:25:45
    Temat: no to jaki art wpisac jako POWOD wymowienia?
    Od: "Marcin na Laptopie" <a...@a...pl>

    nie jest to likwidacja firmy, nie jest likwidacja stanowiska
    to jak to sie ujmuje urzedowo?

  • 5. Data: 2002-02-04 21:26:49
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > A to w Polsce nie można pracownika zwolnić 'bo tak'? Trzeba się z tego
    > tłumaczyć?

    No nie można, przynajmniej w przypadku umów na czas nieokreślony.

    Tak jakby pracownik robił łaskę, że pracuje dla danej firmy? O
    > rany, rzeczywiście parę lat i cofniemy się do epoki kamienia łupanego. :(

    Hmm, a w tym czasie były jakieś przepisy chroniące pracowników?

    Marcin.

  • 6. Data: 2002-02-04 21:26:55
    Temat: Re: no to jaki art wpisac jako POWOD wymowienia?
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > nie jest to likwidacja firmy, nie jest likwidacja stanowiska
    > to jak to sie ujmuje urzedowo?

    No cóż, w wypowiedzeniu podaje się przyczynę wypowiedzenia. Przepraszam, ale
    ja Panu fikcji wymyślać nie będę.

    Marcin.

  • 7. Data: 2002-02-05 05:22:46
    Od: "M S" <m...@o...pl>

    > Hmm, a w tym czasie były jakieś przepisy chroniące pracowników?

    Pytam z ciekawości temat: pracownik-pracodawca mnie
    raczej nie interesuje , ale czy są jakieś przepisy chroniące
    pracodawców?

    pozdrawiam

    --
    _
    |\ /| (_ m...@w...pl
    G-G 531829
    ___________________________
    Ziemia jest piekłem innego świata

  • 8. Data: 2002-02-05 08:29:04
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Pytam z ciekawości temat: pracownik-pracodawca mnie
    > raczej nie interesuje , ale czy są jakieś przepisy chroniące
    > pracodawców?

    Oczywiście że są, np. o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika, albo o zakazie prowadzenia przez pracownika działalności
    konkurencyjnej. To tylko przykłady.

    Pozdrawiam,

    Marcin.

  • 9. Data: 2002-02-05 09:54:10
    Od: "Maras" <M...@m...com>

    a nie możesz napisać 'Utrata zaufania' ?

  • 10. Data: 2002-02-05 10:14:16
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > a nie możesz napisać 'Utrata zaufania' ?

    To nie wystarczy, trzeba wskazać jeszcze przyczynę tej utraty i kolko się
    zamyka :o)

    Marcin.