  • 1. Data: 2005-04-22 08:41:23
    Temat: potwierdzenie notarialne
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

    Witam

    Jaka jest możliwość sprawdzenie jakiegoś potwierdzonego notarialnie
    dokumentu. Czy jest np. taka możliwość że ja przesyłam faxem/mailem do
    notariusza jakiś potwierdzony przez niego dokument, a on mi potwierdza,
    ze faktycznie potwierdzał taki dokument i treść tego co mu przesłałem
    jest zgodna.
    pozdr axell

  • 2. Data: 2005-04-22 09:00:06
    Temat: Re: potwierdzenie notarialne
    Od: " b" <b...@g...pl>

    axell <a...@w...op.pl> napisał(a):

> [...]
    > notariusza jakiś potwierdzony przez niego dokument, a on mi potwierdza,
    > ze faktycznie potwierdzał taki dokument i treść tego co mu przesłałem

    Raczej nie. W zależności o jakie potwierdzenie chodzi. Jeśli chodzi o
    zgodność kopii z oryginałem, to notariusze nie mają obowiązku i nie
    przechowują kopii potwierdzanych dokumentów. Aczkolwiek może się zdażyć, że
    któryś przechowuje i będzie mógł porównać z faksem. Natomiast w repertorium
    będzie zapis, że zgodnośc takiego a takiego dokumentu w danym dniu została
    potwierdzona.
    Natomiast co do potwierdzania podpisów na różnego rodzaju umowach,
    pełnomocnictwach itd. to czynnością notarialną jest "potwierdzenie
    własnoręczności podpisu" a nie sporządzanie, czy sprawdzanie treści umowy.
    Możesz spokojnie napisać sobie stos inwektyw na dowolny temat i pójść z tym d
    notariusza, aby potwierdzić na końcu swój podpis. I notariusz potwierdzi
    własnoręczność :}
    I w tym przypadku w repertorium będzie zapis, że Twój podpis został
    powtierdzony, natomiast charakter dokumentu będzie określony ogólnikowo, a na
    pewno nie będzie treści tegoż dokumentu. Dlatego na dokładne sprawdzenie nie
    możesz liczyć, aczkolwiek nie wykluczam, że niektórzy notariusze mogą
    przechowywać potwierdzane dokumenty czy umowy z potwierdzeniem podpisów. Ale
    IMHO szanse marne.

    pozdrawiam

    b.

  • 3. Data: 2005-04-24 05:52:53
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    b napisał(a):

    > Natomiast co do potwierdzania podpisów na różnego rodzaju umowach,
    > pełnomocnictwach itd. to czynnością notarialną jest "potwierdzenie
    > własnoręczności podpisu" a nie sporządzanie, czy sprawdzanie treści umowy.

    jesteś pewien, że notariusze nie czytają treści umowy?
    A jak określają swe wynagrodzenie za poświadczenie własnoręczności podpisu?

    I jak sprawdzają, czy czynnosc nie jest niezgodna z prawem (imho nie
    powinni, ale wywiedli sobie obowiazek z prawa o notariacie)

    > Możesz spokojnie napisać sobie stos inwektyw na dowolny temat i pójść z tym d
    > notariusza, aby potwierdzić na końcu swój podpis. I notariusz potwierdzi
    > własnoręczność :}

    bzdura.

    --
    http://bdp.e-wro.com