  • 11. Data: 2008-12-18 14:07:30
    Temat: Re: potracenie pieszej
    Od: gazebo <g...@c...net>

    januszek pisze:

    > Dopisz na koncu "pojazdu"...

    a mozesz mi to tak lopatologicznie wytlumaczyc? mam tez OC od chalupy i
    tez ubezpieczyciel moze mnie skosic?

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk

  • 12. Data: 2008-12-18 14:16:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gazebo napisał(a):

    > a mozesz mi to tak lopatologicznie wytlumaczyc? mam tez OC od chalupy i
    > tez ubezpieczyciel moze mnie skosic?

    Nie wiem co oznacza "OC od chalupy" ale tak czy inaczej po prostu
    dokladnie przeczytaj dokladnie co pisze w OWU tegoz OC. Moze byc np tak,
    ze jak (umyslnie albo i nie) odkrecicz kurki gazowe i w rezultacie
    chalupa wyleci w powietrze a Ty przezyjesz to jak najbardziej
    ubezpieczyciel bedzie Cie kosil etc.

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 13. Data: 2008-12-18 14:20:42
    Od: gazebo <g...@c...net>

    januszek pisze:

> [...]
    > ze jak (umyslnie albo i nie) odkrecicz kurki gazowe i w rezultacie
    > chalupa wyleci w powietrze a Ty przezyjesz to jak najbardziej

    tak myslalem, ale to jest dobrowolne, czemu wiec sluzy ubezpieczenie
    obowiazkowe dotyczace aut tak naprawde?

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk

  • 14. Data: 2008-12-18 14:27:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gazebo pisze:

    > tak myslalem, ale to jest dobrowolne, czemu wiec sluzy ubezpieczenie
    > obowiazkowe dotyczace aut tak naprawde?

    Dotyczy szkód nieumyślnych. Odnośnie szkód umyślnych zakład
    ubezpieczeń odszkodowanie wypłaca, ale ma regres do sprawcy.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-12-18 14:29:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    gazebo napisał(a):

    [...]

    > tak myslalem, ale to jest dobrowolne, czemu wiec sluzy ubezpieczenie
    > obowiazkowe dotyczace aut tak naprawde?

    Realizacji zapisow Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych? ;)))

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 16. Data: 2008-12-18 14:33:32
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Liwiusz pisze:

    > Dotyczy szkód nieumyślnych. Odnośnie szkód umyślnych zakład
    > ubezpieczeń odszkodowanie wypłaca, ale ma regres do sprawcy.

    to rozumiem i tak myslalem, ale co to jest szkoda umyslna? ze celowo
    kogos dupnalem czy, ze biegly uzna moja wine w spowodowaniu wypadku i to
    wystarczy zeby mnie przetrzepac a ja musze sie bronic i walczyc z firma
    ubezpieczeniowa, ze owszem, wina jest moja ale nie chcialem bo tez i sie
    zdarza a czlowike nie jest automatem, pomijam zachowania typu alkohol
    czy zblizone, co innego dobrowolne a co innego obowiazkowe

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk

  • 17. Data: 2008-12-18 14:49:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.12.2008 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:
    > Nie wiem co oznacza "OC od chalupy" ale tak czy inaczej po prostu
    > dokladnie przeczytaj dokladnie co pisze w OWU tegoz OC. Moze byc np tak,
    > ze jak (umyslnie albo i nie) odkrecicz kurki gazowe i w rezultacie

    Umyślnie. Jeśli nie to pokrywa. W przypadku OC w ruchu drogowym również
    umyślnośc i sytuacje w stylu po wódce. Tak na zdrowy rozum, jakby
    ubezpieczenie OC działało bez ryzyka regresu tylko w sytuacji gdy nikt nic
    nie nabroil to jaki bylby sens ubezpieczania się skoro nic złego nie
    zrobilismy więc i nikt od nas nic skutecznie nie wyegzekwuje.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2008-12-18 14:51:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.12.2008 gazebo <g...@c...net> napisał/a:
    > to rozumiem i tak myslalem, ale co to jest szkoda umyslna? ze celowo

    ze elowo.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2008-12-18 14:51:53
    Od: gazebo <g...@c...net>

    januszek pisze:

    > Realizacji zapisow Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych? ;)))

    wierze na slowo, pytalem o uzasadnienie tegoz

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk

  • 20. Data: 2008-12-18 15:32:24
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Marcin Debowski pisze:

    > ze elowo.

    dzieki, czytajac ten watek zaczalem miec niejaki metlik z sensem
    ubiezpieczenia od odpowiedzialnosci cywilnej, a w szczegolnosci z
    obowiazkowym

    --
    Take Up Thy Stethoscope And Walk