  • 1. Data: 2008-12-18 11:40:50
    Temat: potracenie pieszej
    Od: "Ania" <t...@p...onet.pl>

    Witam. mam kłopot i to nie lada...
    poznym popołudniem moj maz potracil na pasach kobiete.
    nie podlega dyskusji fakt ze to stalo sie z jego winy i nie bede kombinowac
    zeby udawac ze jest inaczej.
    Predkosc nie była duza, ale przy hamowaniu auto poslizgneło sie na pasach -
    biale mokre.
    Kobieta na pewno oparła sie rekoma o auto u osunela sie na ziemie. Nie wiem
    czy ja uderzyło auto czy nie, choc nie ma to pewnie zadnego znaczenia.
    Na pytanie czy cos sie stało powiedziala ze nie , ze nic jej nie jest i zeby
    ja odwiezc do domu.
    Nie zgodziłam sie na to. zabralam do siebie do domu, jakies 50m dalej.
    przy jasnym swietle obejrzałam noge i okazalo sie ze jednak jest problem z
    nia. Zawiadomilam pogotowie, oni zabrali do szpitala. Okazało sie ze noga
    dosc mocno uszkodzona, ale nie na skutek uderzenia auta, ale upadku.
    sami zgłosilismy sie na policje. Auto sprawne, maż nie pił.
    I co teraz?
    Co grozi mezowi, jakich konsekwencji sie mozna spodziewac?
    Dodam iż nie jestesmy ludzmi zamoznymi i nie ma szans na "zadoscuczynienie"
    czy jakiekolwiek inne formy wyplacone w gotówce.

    Ania

  • 2. Data: 2008-12-18 11:57:56
    Temat: Re: potracenie pieszej
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ania" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I co teraz?
    > Co grozi mezowi, jakich konsekwencji sie mozna spodziewac?

    ktos cos pewnie zaraz dopisze, ale tak na poczatek
    jesli bedzie hospitalizowana powyzej 7 dni, to bedzie problem, wtedy chyba z
    urzedu wchodzi prokurator i bada sprawe, w przeciwnym razie to "tylko"
    potracenie, ktore ewentualnie zakonczy sie mandatem

    co do reszty, sporo zalezy od tego co to za kobieta, jesli okaze sie
    "czepliwa", to wystapi o odszkodowanie, jednak od tego macie oc, z tym ze
    ubezpieczalnia moze wystapic o regres od was i to juz klopot, kobieta moze
    tez wystapic o jakies zadoscuczynienie od was, ale to sprawa cywilna, a wiec
    i niepewna, w ktora na poczatku musialaby wlozyc wlasna kase

    na wasza korzysc jest fakt natychmiastowego udzielenia pomocy, wezwania
    pogotowia i zgloszenia na policje

    ale co z tego wyniknie to sie dopiero okaze

  • 3. Data: 2008-12-18 12:11:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2008 o 12:57:56 szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > ze ubezpieczalnia moze wystapic o regres od was i to juz klopot,

    To po co jest to OC w takim razie? Szkody na ludziach chyba do 1,5mln euro
    są ubezpieczane, w tym kraju może kilkadziesiąt osób ma taki majątek..

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-18 12:17:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisał(a):

    > To po co jest to OC w takim razie? Szkody na ludziach chyba do 1,5mln euro
    > są ubezpieczane, w tym kraju może kilkadziesiąt osób ma taki majątek..

    Hmm... To jest obowiazkowe ubezpieczenie OC pojazdu. Chodzi w tym o to
    zeby bylo z czego naprawiac szkody spowodowane przez ten pojazd a nie o
    to aby ochronic sprawce od odpowiedzialnosci.

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 5. Data: 2008-12-18 12:28:39
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    > Hmm... To jest obowiazkowe ubezpieczenie OC pojazdu. Chodzi w tym o to
    > zeby bylo z czego naprawiac szkody spowodowane przez ten pojazd a nie o
    > to aby ochronic sprawce od odpowiedzialnosci.

    naprawic szkode.

    szkoda moze byc na pojedzie a moze byc na osobie

    jak spowodujesz wypadek, auto sie naprawia z twojego oc, ale ofiare leczy
    tez z oc.
    po to ono jest.
    Jak po jakims czasie ofiara zglasza sie do ubezpieczalni po odszkodowanie to
    tez z OC...

  • 6. Data: 2008-12-18 12:32:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 18 Gru, 13:11, Tomek <t...@o...pl> wrote:
> [...]

    bez przesady...
    moga tylko w szczegolnych wypadkach (jest/powinno byc w umowie i
    ustawach)...
    np. kierowca byl nietrzezwy, nie posiadal uprawnien. wypadek
    spowodowany celowo,...

    w przeciwnym wypadku placi ubezpieczyciel (po to jest to OC)

    WS

  • 7. Data: 2008-12-18 12:38:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Easy napisał(a):

    > jak spowodujesz wypadek, auto sie naprawia z twojego oc, ale ofiare leczy
    > tez z oc.

    "Twojego oc" - czy masz na mysli jakiej dodatkowe ubezpieczenie
    kierujacego od odpowiedzialnosci cywilnej? Bo wtedy faktycznie
    ubezpieczyciel od OC pojazdu regresuje sobie od ubezpieczyciela
    kierowcy. Co do samego regresu to zerknij do KC art 828.

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,
    i Cesarza zwalą z nóg.

  • 8. Data: 2008-12-18 13:25:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > bez przesady...
    > moga tylko w szczegolnych wypadkach (jest/powinno byc w umowie i
    > ustawach)...

    przeciez napisalem "moze", a nie "musi" czy "wystapi" nie znamy wszystkich
    okolicznosci wypadku, anie dzialu prawnego ubezpieczyciela i nie wiadomo co
    komu do glowy przyjdzie

    pytanie bylo czego sie mozna spodziewac, a tego przy niesprzyjajacych
    okolicznosciach mozna sie spodziewac

  • 9. Data: 2008-12-18 13:54:05
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia 18 Dec 2008 13:17:17 +0100, januszek napisał(a):

    > Chodzi w tym o to
    > zeby bylo z czego naprawiac szkody spowodowane przez ten pojazd a nie o
    > to aby ochronic sprawce od odpowiedzialnosci.

    a rozwin skrot OC
    --
    marcin

  • 10. Data: 2008-12-18 13:56:51