    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [pord] zatrzymanie przed przejściem dla pieszych.
    Date: Sun, 17 Jan 2010 02:05:12 +0100

    Jak zadawałem prawko to uczyli mnie, ze jeżeli samochód jadący sąsiednim
    pasem zatrzyma się przed przejściem to ja też muszę się zatrzymać.

    Faktycznie jest taki przepis?

    Pytam bo zaobserwowałem pewną ciekawą sytuację.
    W moim mieście jest sobie dwupasmowa droga (w sensie po 2 pasy ruchu w
    obie strony). Na tej drodze jest sobie wysepka, a tuż za tą wysepką
    przerywana linia. Samochody skręcają tam do supermarketu po drugiej
    stronie drogi. Jako że ruch jest spory to czasem robi się na tym pasie
    korek na kilka samochodów, drugi pas, którym jedzie się prosto jest wolny.

    Co teraz z sytuacją, gdy samochody na pasie lewym stoją przed przejściem
    bo chcą skręcić ale w tej chwili nie mogą, ale na przejściu nie ma
    żadnego pieszego. Czy samochody na prawym pasie muszą się zatrzymywać?