  • Data: 2010-01-17 06:46:35
    Temat: Re: [pord] zatrzymanie przed przejściem dla pieszych.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-17 02:05, PlaMa pisze:
    > Jak zadawałem prawko to uczyli mnie, ze jeżeli samochód jadący sąsiednim
    > pasem zatrzyma się przed przejściem to ja też muszę się zatrzymać.
    >
    > Faktycznie jest taki przepis?

    Nie.

    > Co teraz z sytuacją, gdy samochody na pasie lewym stoją przed przejściem
    > bo chcą skręcić ale w tej chwili nie mogą, ale na przejściu nie ma
    > żadnego pieszego. Czy samochody na prawym pasie muszą się zatrzymywać?

    Nie. Zabrania się omijania pojazdu, który zatrzymał się celem
    przepuszczenia pieszego. Skoro więc zatrzymali się z innych powodów, to
    można omijać. Tylko uwaga! Muszą się zatrzymać! Jeżeli jadą, ale pomału,
    to już to nie jest omijanie, a wyprzedzanie, a wyprzedzanie przed i na
    przejściu jest zabronione...

    tak, wiem, właśnie ugryzło cię totalnie zjebane podejście do
    wyprzedzania w przepisach, które wymaga sporej korekty. Prawie
    codziennie sam łamię te przepisy, bo się nie da inaczej. Choćby
    przedwczoraj... Korek na DK88 na pasie lewym na kilometr, pas prawy do
    prawoskrętu wolny, ale w tym miejscu z prawej wyprzedzanie jest
    verboten. No i co? Czekamy jak te kretyni w korku do pustego pasa. Na
    szczęście kierowcy przede mną zrozumieli, że przepis jest nierobiony i
    pojechaliśmy płynnie w prawo pozdrawiając mijanych korkowiczów
    wprostnych. W mniejszej skali taki ZONK spotykam wiele razy w realiach
    zabrsko-gliwickiego ruchu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek