  • 1. Data: 2006-07-26 13:50:22
    Temat: [pord] pierwszeństwo przejazdu
    Od: "sch" <s...@o...pl>

    Witam. Jest skrzyżowanie: http://tiny.pl/t6l1 Wszystko dzieje się w strefie
    zamieszkania. Kto ma pierszeństwo w tej sytuacji? Sytuacja o tyle sporna bo nie
    wiem który przepis zastosować: czy pierwszeństwo z prawej czy wyjazd z posesji.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2006-07-26 14:38:14
    Temat: Re: [pord] pierwszeństwo przejazdu
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > zamieszkania. Kto ma pierszeństwo w tej sytuacji? Sytuacja o tyle sporna bo nie

    Nie wiadomo kto, poniewaz nie zaznaczyłes:

    1. Znaków
    2. Która droga jest utwardzona

    Przy załozeniu, ze nie ma zadnych znaków i obie drogi to drogi wg definicji
    PoRD, to pierwszenstwo ma B.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-07-26 14:41:42
    Od: "sch" <s...@o...pl>

> [...]
    > 2. Która droga jest utwardzona
    >
    > Przy załozeniu, ze nie ma zadnych znaków i obie drogi to drogi wg definicji

    Nie ma żadnych dodatkowych znaków. Skrzyżowanie jest w strefie zamieszkania
    (znak D40 chyba). Obie drogi utwardzone, asfaltowe

  • 4. Data: 2006-07-26 19:37:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sch" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    Zgodnie z prawem pojazd B. Ale nie wykluczam, że miejscowy niepisany zwyczaj
    mówi, ze droga którą jedzie pojazd A jest bardziej główna. Wówczas kierujący
    pojazdem B powinien uważać, bo co prawda wina nie będzie jego, ale kłopot już
    tak. W mieście, gdzie mieszkam tak to działa przykładowo na parkingu pod
    REAL-em, gdzie te drogi wokół miejsc postojowych większość uznaje za główne (nie
    wiem czemu).

  • 5. Data: 2006-07-26 19:46:30
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > tak. W mie?cie, gdzie mieszkam tak to działa przykładowo na parkingu pod
    > REAL-em, gdzie te drogi wokół miejsc postojowych większo?ć uznaje za główne (nie

    Na parkingu tesco w Krakowie jest jedno "skrzyzowanie" gdzie wiekszosc
    99% stosuje zasade "jade w strone hipermarketu, wiec mam
    pierwszenstwo" :D

    A ja przepuszczam tylko tych co z prawej jadą ... a ze mam 2 metry
    wzrostu, to pozostali kapelusznicy uznają moją argumentację "prawej
    ręki" za wiodącą :D :D :D

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-07-26 19:54:33
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    sch napisał(a):
> [...]
    > wiem który przepis zastosować: czy pierwszeństwo z prawej czy wyjazd z posesji.

    Oczywiscie ze pierwszenstwo z prawej czyli w tym wypadku pojazd A musi
    ustapic pierwszenstwa przejazdu pojazdowi B.

    Jacek

  • 7. Data: 2006-07-26 20:02:41
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "sch" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zgodnie z prawem pojazd B. Ale nie wykluczam, że miejscowy niepisany zwyczaj
    > mówi, ze droga którą jedzie pojazd A jest bardziej główna.

    Co to jest miejscowy niepisany zwyczaj? Nie ma czegos takiego i zgodnie
    z PoRD jest to skrzyzowanie rownorzedne - nie ma znaczenia nawet fakt ze
    jedna droga jest szersza.

    > Wówczas kierujący
    > pojazdem B powinien uważać, bo co prawda wina nie będzie jego, ale kłopot już
    > tak.

    A tu sie zgadzam. Ostatnio mialem taka sytuacje gdzie na skrzyzowaniu
    rownorzednym dwa pojazdy wymusily na mnie pierwszenstwo przejazdu.

    > W mieście, gdzie mieszkam tak to działa przykładowo na parkingu pod
    > REAL-em, gdzie te drogi wokół miejsc postojowych większość uznaje za główne (nie
    > wiem czemu).

    Praktycznie kazdy parking hipermarketowy jest nieoznakowany (jedynie
    mozna spotkac trojkaty malowane na jezdni) co powoduje ze wszystkie
    skrzyzowania sa skrzyzowaniami rownorzednymi - ja na to zwracam uwage i
    przestrzegam przepisow ale wielu ludzi jedzie przed siebie nie patzac w
    ogole co sie dzieje - sa to dobre miejsca na szukanie sponsora :P

    Jacek

  • 8. Data: 2006-07-26 21:25:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Co to jest miejscowy niepisany zwyczaj? Nie ma czegos takiego i zgodnie z PoRD
    > jest to skrzyzowanie rownorzedne - nie ma znaczenia nawet fakt ze jedna droga
    > jest szersza.

    Ja wiem, że nie ma. Ty wiesz, że nie ma. Co więcej pewnie jest nas więcej. A
    jednak lepiej przed taką "głowną" zwolnić, bo uwierz, że ten na "głownej" tego
    nie zrobi. :-)

  • 9. Data: 2006-07-27 06:57:46
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    sch napisał(a):
    > (...)czy wyjazd z posesji.

    Od kiedy to przy wyjeździe z posesji mamy pierwszeństwo?
    Pojazd B chce wyjechać to musi poczekać ;)

    Ale jest też drugie wyjście, jeśli nie ma żadnych znaków, a obie drogi
    są tej samej kategorii to "reguła prawej strony"

    Pzdr

  • 10. Data: 2006-07-27 07:35:54
    Od: Robert <b...@g...pl>

    sch wrote:

> [...]
    > wiem który przepis zastosować: czy pierwszeństwo z prawej czy wyjazd z posesji.

    Na pewno jest u Was cos a'la Zarzad Drog, (najwyzej napisza ze drogi
    naleza do spoldzielni i do nich napiszesz :) ). napisz do nich ze sporne
    m-ce, ze kolicje, dzieci blablabla i postawia znak. Rozjasni sie. Ja tak
    zrobilem - postawili. Wszystko jasne.

    pzdR.