  • 1. Data: 2002-06-19 09:26:35
    Temat: pomyłka sędziego piłkarskiego
    Od: "Paweł Kałka WP" <j...@w...pl>

    Witam wszystkich !!!
    Grałem w zakłady toto gol. Jest to jedna z gier totalizatora sportowego.
    Jeden z meczów zakończył się wynikiem 2:0. Ja stawiałem na 2:1. Ten jeden
    gol zadecydował o tym, że nie wygrałem dużej sumy pieniędzy. Jednakże sędzia
    w tym meczu nie uznał prawidłowo zdobytej bramki. Do czego przyznał się po
    zakończonym meczu. Mając na uwadze jego przyznanie czy mogę go pozwac do
    sądu i jak to zrobić jeśli są to wydarzenia dziejące się na mistrzostwach
    świata w piłce nożnej, a sędzia jest z innego kontynentu.
    Pozdrawiam
    ps. to nie żart.

  • 2. Data: 2002-06-19 09:55:17
    Temat: Re: pomyłka sędziego piłkarskiego
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    "Paweł Kałka WP" wrote:

> [...]
    > sądu i jak to zrobić jeśli są to wydarzenia dziejące się na mistrzostwach
    > świata w piłce nożnej, a sędzia jest z innego kontynentu.

    Sedzia na bojsku jest jedynie "pracownikiem" powolanym przez
    organizatorow mistrzostw, FIFA.
    Zatem musialbys sie wpierw zglosic z zapytaniem do organizatorow
    mistrzostw i FIFA , a wczesniej moze PZPN.
    Teraz najwazniejsza sprawa, to ale nogles wygrac w tych zakladach,
    czy potrafisz oszacowac kwote wygranej ?
    I najwazniejszy punkt oparcia, to ci gracze, ktorzy wygrali nagrody
    pieniezne typujac wynik 2:0.
    Formalnie to oni przejeli 'twoja" wygrana.

    Potem musialbys zapoznac sie z przepisami zakladow, czy wynikiem jest
    faktycznie strzelona ilosc bramek, czy tez oficjalnie zatwierdzony wynik
    i czy mozna zastrzec wyplate wygranych do czasu formalnego potwierdzenia
    wyniku meczu przez FIFA.

    Zatem procedura miedzynarodowa - uciazliwa, ale nie beznadziejna,
    a wszystko zalezy od wysokosci spodziewanej wygranej.

    Jezeli chcesz to moge pomyslec co sie da zrobic.
    Ale zapytaj organizatorow totalizatora czy moga cos zrobic w tej sprawie
    i czy byly w przeszlosci juz takie sprawy sporne i jakim sie wynikiem
    zakonczyly.
    Potem zapytanie do PZPN.

    Odleglosci, zamorskie kraje nie graja zadnej roli gdyz moge korzystac z
    telefonu internetowego i placac niewiele dodzwonie sie wszedzie i moge
    rozmawiac godzinami.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@

  • 3. Data: 2002-06-19 10:20:04
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Kałka WP" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sędzia
    > w tym meczu nie uznał prawidłowo zdobytej bramki.

    Tez ogladalem mecz Brazylia - Belgia i tez mysle ze Belgowie nie strzelili
    tej bramki ze spalonego.
    Inna rzecz, ze gdyby strzelili to graliby na pewno inaczej przy stanie 1-0
    niz mialo to miejsce przy stanie 0-0. I malo prawdopodobne by koncowy wynik
    byl wtedy akurat 2-1.
    A tak bardziej pod katem racji jakie glosisz odnosnie kasy jaka ci przepadla
    to po prostu ROTFL ;))))
    Kazdy moglby powiedziec np, ze gdyby Wlosi nie grali z Koreanczykami w "10"
    to by nie przegrali, tylko by wygrali w karnych 5-3 i dawac takim kase, bo
    sedzia nieslusznie uslunal Wlocha z boiska ;)))

    B.

  • 4. Data: 2002-06-19 10:57:55
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Paweł Kałka WP" wrote:
> [...]
    > sądu i jak to zrobić jeśli są to wydarzenia dziejące się na mistrzostwach
    > świata w piłce nożnej, a sędzia jest z innego kontynentu.

    Możesz zapomnieć o swojej wygranej. Co do totogola to wynik meczu jest 2:0,
    więc nic Ci się nie należy. Co do sędziego, pomyłki są wkalkulowane w jego
    pracę i w żadnym wypadku nie mogą być podstawą do odszkodowania - swoją
    drogą wtedy nikt nie podjąłby się sędziowania w obawie o ewentualne
    rozszczenia podobnych Tobie osób.
    Co innego, gdyby FIFA wprowadziła powtórki, na podstawie których sędziowie
    podejmowaliby decyzję i na takiej powtórce widoczne byłoby prawidłowe
    zdobycie bramki, a mimo to sędziowie by jej nie uznali. Wtedy byłaby jakaś
    podstawa, chociaż też bym nie rokował większych szans na odszkodowanie.

    spider

  • 5. Data: 2002-06-19 11:05:07
    Od: "Paweł Kałka WP" <j...@w...pl>

    Tylko, że po meczu Brazylia - Belgia sędzia przyznał się do błedu :-)
    W prawie przed sądem trzeba udowodnić związek przyczynowo skutkowy pomiędzy
    jego pomyłką, a wynikiem meczu, a moją przegrana. Wydaje mi się, że związek
    ten przynajmniej dla mnie jest oczywisty tym bardziej, że on się przyznał.
    Owszem wynik mógłby być inny, ale ja w wypadku tego meczu obstawiałem akurat
    inne wyniki również, bo tak czułem, że te przekręty z fifa będą promować
    cieniaków z Brazyli, którzy według mnie bez sędziego nie wygrali by, ani z
    Belgią, ani z Turcją. W inny spotkaniach stawiałem na kogoś raz bądź na
    remisy i wypadały. Z Brazylią czułem, że coś będzie nie tak.
    W meczu Korea-Włochy nie ma znaczenia wyrzucenie Tottiego z boiska, ponieważ
    liczy się w totku piłkarskim wynik uzyskany bez dogrywki, a Totti był
    wyrzucony w czasie dogrywki. Tak więc z punktu widzenia formalnego nie masz
    racji.
    Chcę podkreślic jeszcze raz, że najważniejsze w tym przypadku jest
    przyzananie sie sędzuiego i na tym fakcie można budować związek przyczynowo
    skutkowy pomiędzy jego pomyłką i wpływem tejże na wynik wygranej. Czy mam
    rację ?????? :-) czy też nie ???? :-(

  • 6. Data: 2002-06-19 11:56:41
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Paweł Kałka WP napisał(a) w wiadomości: ...
    >Tylko, że po meczu Brazylia - Belgia sędzia przyznał się do błedu :-)

    no i co z tego? To była sobie wypowiedź przed kamerami, nie zeznanie jakieś
    przed komisją.

    >ten przynajmniej dla mnie jest oczywisty tym bardziej, że on się przyznał.

    przed dziennikarzami mógl sobie opowidać, że był właśnie na Marsie i
    stwierdził, że wyniki na mundialu to spisek ufoków. Też byś oparł na tym
    swoje roszczenia? :-)

    (ciach, nieistotne)

> [...]
    >skutkowy pomiędzy jego pomyłką i wpływem tejże na wynik wygranej. Czy mam

    Nie masz racji. Wiązące jest zdanie FIFA na ten temat, nie opinia sędziego.
    Jeśliby ta organizacja anulowała wynik meczu na podstawie zeznań sędziego
    (mało prawdopodobne) to mecz zostałby powtórzony, a poprzedni wynik
    _anulowany_. I musiałbyś obstawiać od nowa. tak więc i tak i tak możesz
    zapomnieć o tych pieniądzach. sprawa jest czysta, a totalizator opiera się
    na oficjalnym wyniku meczu, nie na ilości bramek strzelonych w ogóle. Nie
    widzę
    tutaj żadnej podstawy do roszczeń.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 7. Data: 2002-06-19 11:56:57
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

  • 8. Data: 2002-06-19 12:49:48
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl>

    "Paweł Kałka WP" wrote:
> [...]
    związek
    > ten przynajmniej dla mnie jest oczywisty tym bardziej, że on się przyznał.

    To nie ma żadnego znaczenia. W tym wypadku wystarczającym środkiem dowodowym
    byłaby relacja telewizyjna, która stwierdza błąd sędziego niezależnie od
    tego, czy on się przyzna czy nie. Jednak takie są zasady tej gry, że błędy
    sędziego są wkalkulowane. Jedyną szansą dla Ciebie byłoby unieważnienie
    meczu przez FIFA i zarządzenie jego powtórzenia, ale na to oczywiście nie ma
    szans.

> [...]
    przyczynowo
    > skutkowy pomiędzy jego pomyłką i wpływem tejże na wynik wygranej.

    O przyznaniu sędziego pisałem już wyżej. To tak jak ktoś się przyzna do
    kradzieży po tym, jak jego działanie zostanie zarejestrowane przez kamerę w
    sklepie - nie zmienia to nic (ewentualnie sytuację oskarżonego, ale nie o
    tym teraz mówimy). Poza tym nie jest możliwe udowodnienie, że gdyby nie błąd
    sędziego, mecz zakończyłby się takim wynikiem, jaki obstawiałeś.

    > Czy mam
    > rację ?????? :-) czy też nie ???? :-(

    IMO nie masz.

    > Użytkownik "Paweł Kałka WP" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    Odpowiadałeś na swój post?

    spider

  • 9. Data: 2002-06-21 09:06:29
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Tutaj masz nowe wiadomosci, ktore moze pomoga (z Onetu)
    "
    FIFA przyznała, że Moreno popełnił błąd

    Międzynarodowa Federacja Piłkarska przyznała w piątek, że ekwadorski
    sędzia Byron Moreno popełnił błąd pokazując czerwoną kartkę włoskiemu
    piłkarzowi Francesco Tottiemu w meczu 1/8 finału mistrzostw świata z
    Koreą Południową 1:2.

    W dogrywce, w 102. minucie, przy stanie 1:1 Totti otrzymał czerwoną
    kartkę, a kwadrans później Ahn Jung-hwan strzelił "złotą bramkę" dla
    Korei.
    "

    Czyli kontaktuj sie z FIFA.

    Jacek

  • 10. Data: 2002-06-21 09:26:38
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <5...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...
> [...]
    >

    >W dogrywce, w 102. minucie, przy stanie 1:1 Totti otrzymał czerwoną
    >kartkę, a kwadrans później Ahn Jung-hwan strzelił "złotą bramkę" dla

    Po pierwsze: pisz _POD_ cytatem.
    Po drugie: Niech dzwoni. Tylko jeszcze będzie musiał udowodnić bezpośredni
    związek przyczynowo skutkowy między otrzymaniem czewonej kartki przez
    Tottiego, a strzeleniem bramki przez Koreańczyków.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz