    From: "spider" <s...@l...warszawa.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomyłka sędziego piłkarskiego
    Date: Wed, 19 Jun 2002 12:57:55 +0200

    "Paweł Kałka WP" wrote:
    > Jeden z meczów zakończył się wynikiem 2:0. Ja stawiałem na 2:1. Ten jeden
    > gol zadecydował o tym, że nie wygrałem dużej sumy pieniędzy. Jednakże
    sędzia
    > w tym meczu nie uznał prawidłowo zdobytej bramki. Do czego przyznał się po
    > zakończonym meczu. Mając na uwadze jego przyznanie czy mogę go pozwac do
    > sądu i jak to zrobić jeśli są to wydarzenia dziejące się na mistrzostwach
    > świata w piłce nożnej, a sędzia jest z innego kontynentu.

    Możesz zapomnieć o swojej wygranej. Co do totogola to wynik meczu jest 2:0,
    więc nic Ci się nie należy. Co do sędziego, pomyłki są wkalkulowane w jego
    pracę i w żadnym wypadku nie mogą być podstawą do odszkodowania - swoją
    drogą wtedy nikt nie podjąłby się sędziowania w obawie o ewentualne
    rozszczenia podobnych Tobie osób.
    Co innego, gdyby FIFA wprowadziła powtórki, na podstawie których sędziowie
    podejmowaliby decyzję i na takiej powtórce widoczne byłoby prawidłowe
    zdobycie bramki, a mimo to sędziowie by jej nie uznali. Wtedy byłaby jakaś
    podstawa, chociaż też bym nie rokował większych szans na odszkodowanie.

    spider