  • 1. Data: 2004-02-27 14:54:39
    Temat: Nielegalna sprzedaz
    Od: "Piokal" <i...@p...com.pl>

    Mam pytanie.

    Co mozna zrobic w sytuacji, gdy jeden z produktow firmy, w ktorej pracuje,
    sprzedaje ktos, kto mieszka w Izraelu, a robi to bez jakiegokolwiek
    porozumienia i pozwolenia mojej firmy. Natrafilem na ta osobe, poniewaz
    posiada strone internetowa, na ktorej posluguje sie nazwa wlasna produktu (i
    poprzez ktora je sprzedaje - formularz zamowienia na stronie - sprzedaz
    wysylkowa) wskazujaca jednoznacznie na moja firme, jak tez wykorzystuje
    zdjecia, sciagniete wprost z strony firmowej. Nie chodzi mi oczywiscie, o
    prawa do tych obrazow, lecz do sprzedazy bez jakiegokolwiek pozwolenia i
    porozumienia. Dodam, ze produkt jest chroniony przez patent.

    Dziekuje za kazda porade.

  • 2. Data: 2004-02-27 15:00:14
    Temat: Re: Nielegalna sprzedaz
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia pią 27. lutego 2004 15:54 , osobnik podajacy sie za Piokal byl
    laskaw napisac:

    a jakie macie z tego powodu straty?

    --
    pozdrawiam

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 3. Data: 2004-02-27 15:30:45
    Od: "Piokal" <i...@p...com.pl>

    Ciezko powiedziec, ale rozumiem, ze jesli by takie cos mialoby istniec, to
    na zasadach filii, ktora sprzedajac nasz produkt, musialaby pewien procent
    zyskow nam zwrocic. Mam jeszcze jedno pytanie, czy strona, ktora on posiada
    moze byc jakos prawnie zabezpieczona, w rozumieniu, zeby bylo prawnie
    poreczone, ze dana strona spod takiego adresu naprawde istniala w danej
    postaci?

  • 4. Data: 2004-02-27 15:38:23
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Piokal" <i...@p...com.pl> napisał:

    > Dodam, ze produkt jest chroniony przez patent.
    >
    > Dziekuje za kazda porade.

    a czy kwestia "patentow" nie zalezy od tego *gdzie* zostalo
    opatentowane? ZTCW sa patenty "na kraj" i "na swiat", ale moge sie mylic...

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 5. Data: 2004-02-27 16:36:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piokal wrote:

    > Co mozna zrobic w sytuacji, gdy jeden z produktow firmy, w ktorej pracuje,
    > sprzedaje ktos, kto mieszka w Izraelu, a robi to bez jakiegokolwiek
    > porozumienia i pozwolenia mojej firmy.
    [ciach]
    > Dodam, ze produkt jest chroniony przez patent.

    A co to za produkt i skąd on go bierze? Bo jeśli kupuje od producenta -
    twojej firmy - to co ci do tego, komu, gdzie i za ile on to sprzedaje?

  • 6. Data: 2004-02-27 17:43:50
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

    > A co to za produkt i skąd on go bierze? Bo jeśli kupuje od producenta -
    > twojej firmy - to co ci do tego, komu, gdzie i za ile on to sprzedaje?

    dokladnie, gdzie on kupuje ten towar? zreszta jest wolna gospodarka, mozna
    handlowac prawie wszytskim bez koncesjii

    vladi

  • 7. Data: 2004-02-27 21:43:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Piokal wrote:

    >+ Ciezko powiedziec, ale rozumiem, ze jesli by takie cos mialoby istniec, to
    >+ na zasadach filii, ktora sprzedajac nasz produkt, musialaby pewien procent
    >+ zyskow nam zwrocic.

    Prawdę mówiąc to ja czegoś nie rozumiem.
    Ty masz (w ramach patentu) wyłączne prawa do PRODUKCJI, i jak ci
    ktoś "nadepnie na odcisk" w tym zakresie to możesz mu próbować
    dać w łeb (pomijając sprawę terytorialności patentu na co
    grupowicze uwagę zwrócili).
    Ale jeśli ktoś LEGALNIE twój towar KUPI, to go możesz... pozdrowić :)
    Przecież on Z TOBĄ umowy nie zawierał :)
    Ukraść ci nie ukradł.
    Przepisu że "opatentowanego kupować nie wolno" nie ma, bo NIKT
    z klientów końcowych by kupić nie mógł !
    Co najwyżej, jeśli "nie dopuszczasz" do sprzedaży poza oficjalnym
    kanałem to możesz sekować twoich dealerów :] - chyba że się gdzieś
    natniesz na prawo które zabrania takich praktyk :> (a np. w zakresie
    samochodów takie właśnie prawo, ZABRANIAJĄCE ograniczania w umowach
    sprzedaży "poza sieć" jest poważnie rozpatrywane).

    Po prostu: nieporozumieniem jest "haracz ze sprzedaży".
    Patent daje ci prawo do ustawienia takiej ceny PRODUKCJI
    na podstawie monopolu (który ci ów patent zapewnia) że
    możesz próbować się obłowić w cenie sprzedaży - ale TWOJEJ.
    Jeśli chcesz argumentować ze "rozliczaasz się kredytując" to
    logika argumentu jest ykhm... 'rozczaść' ;) skoro gość BEZ
    twojej łaski sprzedaje i widać jest zadowolony :)

> [...]
    >+ moze byc jakos prawnie zabezpieczona, w rozumieniu, zeby bylo prawnie
    >+ poreczone, ze dana strona spod takiego adresu naprawde istniala w danej

    Prawnie jak prawnie....
    W ramach generowania "mocnej poszlaki" ja bym zapodał ową stronę
    wszystkim wyszukiwarkom - po prostu ! Zapiszą sobie do bazy... :)

    BTW: możesz pisać POD cytatem ? Łatwiej komentować...
    [...]
> [...]
    >+ > > lecz do sprzedazy bez jakiegokolwiek pozwolenia i porozumienia. Dodam,
    >+ > > ze produkt jest chroniony przez patent.

    IMHO żadne ;)
    Jeśli stosuje taką taktykę że każe płacić DODATKOWO za sprzedany towar
    to czegoś nie rozumiem: przecież ten kto go sprzedaje od kogoś go kupił.
    Od kogoś kto został już 'złupiony' :)
    Ew. stratą może być co najwyżej "uniemożliwienie praktyk
    monopolistycznych w zakresie handlu detalicznego" !

    pozdrowienia, Gotfryd