  • 1. Data: 2004-02-27 15:31:45
    Temat: Prawo spadkowe - problem.
    Od: "M.P" <s...@w...p>

    Potrzebna jest mi odpowiedź typowego prawnika na taki temat:

    Otóz w tym tygodniu przyszło pisemko z Urzędu Skarbowego o tekscie:

    Zgodnie z postanowieniem sądu rejopnowego z dnia 07-02-2001 kuzynka nabyła
    spadek po zmarłym ojcu (samochód osobowy)

    Moja kuzynka nie wiedzial że musiała do miesiaca złozyć zeznanie podatkowe)

    W 2003 roku sprzedała ów samochód i w chwili obecnej U.S przysłał pismo w
    którym proszą o wyjasnienie przyczyn nie złożenia zeznania.

    A teraz konkretne pytanie wobec tego:

    Czy kuzyna była zobowiazana do zapłacenia podatku od spadków i darowizn.

    Oraz co ewentualnie w odpowiedzi napisać?

  • 2. Data: 2004-02-27 16:27:44
    Temat: Re: Prawo spadkowe - problem.
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Zgodnie z postanowieniem sądu rejopnowego z dnia 07-02-2001 kuzynka nabyła
    > spadek po zmarłym ojcu (samochód osobowy)

    Zmarły był jej najbliższą rodziną, więc spadek do pewnej wysokości nie będzie
    opodatkowany.

    > Czy kuzyna była zobowiazana do zapłacenia  podatku od spadków i darowizn.

    Jeśli wartość spadku przewyższa określoną kwotę dla I grupy pokrewieństwa, to
    tak. W przeciwnym przypadku nie. Na pewno powinna była zawiadomić o tym US.

    > Oraz co ewentualnie w odpowiedzi napisać?

    Obliczyć należny podatek i zapłacić go wraz z odsetkami.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-02-27 16:32:52
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Dodam jeszcze, że na stronie www.mf.gov.pl można znaleźć aktualne informacje
    na ten temat. Między innymi:

    "Skala podatkowa i kwoty wolne od podatku określone są w art. 9 i 15 ustawy z
    dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn (j.t. Dz. U. z 1997 r. Nr
    16, poz. 89 ze zm.) i podlegają okresowej waloryzacji.
    Aktualne kwoty wolne wynoszą:

    dla nabywców zaliczonych do pierwszej grupy podatkowej - 9.637 zł.
    dla drugiej grupy - 7.276 zł.
    dla trzeciej - 4.902 zł.
    "

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2004-02-27 16:57:35
    Od: "M.P" <s...@w...p>

    A możesz podać może skądś jakie byly wartości w 2001 roku byłbym bardzo
    wdzięczny.

    Dzieki
    <2...@n...onet.pl>...

  • 5. Data: 2004-02-27 21:22:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, M.P wrote:

    >+ A możesz podać może skądś jakie byly wartości w 2001 roku byłbym bardzo
    >+ wdzięczny.

    Zaaplikować:
    isip.sejm.gov.pl
    zapodać dane z postu Liwiusza
    kliknąć gdzie trzeba :)
    wybrać sobie na liście akty prawne które jako wydane przed końcami
    tego i poprzednich lat są podejrzane o wprowadzenie zmian w kwotach :)

    BTW: jakbyś tak mógł(a) pisać pod cytatem...

    pozdrowienia, Gotfryd