  • 1. Data: 2009-01-17 16:12:26
    Temat: podzial majatku
    Od: p...@h...com

    witam,

    mam pytanie,
    zalozmy ze mam milion zlotych,
    teraz zenie sie i po jakims okresie rozwodze,
    czy moja byla zona dostanie polowe z tego miliona czy tez tylko polowe
    z tego co w czasie malzenstwa wypracowalismy ?

  • 2. Data: 2009-01-19 07:59:54
    Temat: Re: podzial majatku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 08:12:26 -0800, pracownik06 napisał(a):

    > zalozmy ze mam milion zlotych,
    > teraz zenie sie i po jakims okresie rozwodze,
    > czy moja byla zona dostanie polowe z tego miliona czy tez tylko polowe
    > z tego co w czasie malzenstwa wypracowalismy ?

    Teoretycznie: połowę tego co wypracowaliście.
    Praktycznie: zapamiętaj najważniejsze słowo - DOWODY.

  • 3. Data: 2009-01-19 08:08:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jureq pisze:

    > Teoretycznie: połowę tego co wypracowaliście.
    > Praktycznie: zapamiętaj najważniejsze słowo - DOWODY.

    Jeśli jest to postępowanie zwykłe, to po prostu piszesz pismo i
    wskazujesz dowód. Jeśli uproszczone - wypełniasz formularz WD.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-01-20 23:47:45
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <a...@p...goo
    glegroups.
    com> p...@h...com napisal(a):

> [...]

    > czy moja byla zona dostanie polowe z tego miliona czy tez tylko polowe
    > z tego co w czasie malzenstwa wypracowalismy ?

    Jesli chcesz mieć prawo do SWOICH rzeczy sprzed terminu małżeństwa, a sa to
    rzeczy wartościowe, o które bys się chciał "bić" po np. 20 latach
    małżeństwa, musisz miec dowody na rzeczy tych posiadanie w konkretnym czasie.
    Albo - przezornie przyjąc pisemne oświadczenie narzeczonej o tym, ze przyjmuje
    do wiadomości stan TWEGO majatku PRZED małżeństwem. I schowac głęboko
    to oswiadczenie. Spisane u notariusza, co ważne. :)

    może więc sie ci przydac intercyza.
    "Intercyzę można zawrzeć zarówno przed, jak i w czasie trwania małżeństwa.
    Jeżeli rozdzielność ustanowiono przed zawarciem związku,
    każdy z małżonków zachowuje majątek zgromadzony przed ślubem oraz majątek
    nabyty później. W przypadku zawarcia umowy o rozdzielności majątkowej
    już w trakcie trwania małżeństwa, rozdzielność zajmuje miejsce ustawowej
    wspólności majątkowej - małżonek zachowuje więc te składniki majątku,
    które przypadły mu w drodze podziału majątku wspólnego, oraz przedmioty
    nabyte już po wprowadzeniu rozdzielności."

    http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/intercyza_co_
    to_takiego-a_504.htm

    ____________________

  • 5. Data: 2009-01-21 14:10:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, Green wrote:

    > Albo - przezornie przyjąc pisemne oświadczenie narzeczonej o tym, ze przyjmuje
    > do wiadomości stan TWEGO majatku PRZED małżeństwem. I schowac głęboko
    > to oswiadczenie. Spisane u notariusza, co ważne. :)

    Logic error.
    Zabieranie notaruszowi spisanego notarialnie oświadczenia jest
    chyba karalne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-23 11:20:27
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <Pine.WNT.4.64.0901211509220.3084@quad> Gotfryd Smolik
    news napisal(a):

    > Logic error.
    > Zabieranie notaruszowi spisanego notarialnie oświadczenia jest
    > chyba karalne ;)

    tez nie jestem pewien, jak to jest z karalnościa za o
    grabianie naotariuszy ;)

    > pzdr, Gotfryd

    Warto zmieniac hamstera 2.0.4.0 na 2.1.0.11 ?????
    ;)
    czego nie ma mój, a co ma za to 2.1.0.11 ?? ;)))

    --
    Pozdr.
    ____________________

  • 7. Data: 2009-01-23 11:20:27
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    news napisal(a):

> [...]

    grabianie naotariuszy ;)

    > pzdr, Gotfryd

    Warto zmieniac hamstera 2.0.4.0 na 2.1.0.11 ????
    co ma takiego 2.1.0.11, czego nie ma mój???
    :)

    --
    Pozdr.