  • 1. Data: 2009-01-17 09:20:05
    Temat: Prawo o własności lokali - art.18
    Od: "mike" <d...@n...com>

    Witam

    w akcie notarialnym dot. zakupu mieszkania mam zapis, że deweloper sprawuje
    zarząd i administrację do 31.12.2008. Czy wybierając zarząd wspólnoty
    spośród właścicieli w 2009 roku potrzebna jest uchwała właścicieli w
    obecności notariusza w myśl art.18 ust. 2a, czy możemy przejść do porządku
    dziennego w myśl art. 20? Trochę mi głowa paruje od przeglądania
    Internetu...

  • 2. Data: 2009-01-17 12:35:20
    Temat: Re: Prawo o własności lokali - art.18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009, mike wrote:

> [...]
    > notariusza w myśl art.18 ust. 2a, czy możemy przejść do porządku dziennego w
    > myśl art. 20? Trochę mi głowa paruje od przeglądania Internetu...

    IMVHO wrzucasz do jednego worka dwie różne sprawy.
    Akurat niedawno było na grupie - pisałem i zastrzegałem, że ja to mała
    wspólnota, więc o wielkie tylko się ocieram.
    ALE...
    Ale IMHO czym innym jest określenie *sposobu zarządu nieruchomoscią*,
    znaczy tego, czy na przykład wybiera się zarząd spośród współwłaścicieli
    czy też powierza "zewnętrznemu", a czym innym wybor *konkretnego*
    zarządu.

    To pierwsze musi być notarialne - albo w umowie "o wyodrębnieniu", albo
    później. Co na temat *sposobu zarządu* *po wydzieleniu lokali* jest
    w umowie o ustanowieniu odrębnej własności?

    Jak chodzi o to drugie (czyli wskazanie konkretnych *osób* wykonujących
    zarząd zgodnie z uprzenio i notarialnie *wybranym sposobem*), to do formy
    się przezornie nie wtykam :), choć wydaje mi się że pisemna wystarczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-17 12:56:32
    Od: "mike" <d...@n...com>

    > To pierwsze musi być notarialne - albo w umowie "o wyodrębnieniu", albo
    > później. Co na temat *sposobu zarządu* *po wydzieleniu lokali* jest
    > w umowie o ustanowieniu odrębnej własności?

    U M O W A
    USTANOWIENIA ODRĘBNEJ WŁASNOŚCI LOKALU MIESZKALNEGO I JEGO SPRZEDAŻY

    "... Strony postanawiają, że zarząd i administrowanie nieruchomością wspólną
    sprawowany będzie do dnia 31.12.2008 roku przez Spółkę pod firmą: XXXXXXXX z
    siedzibą w YYYYY lub wskazaną przez nią osobę trzecią, według zasad i na
    warunkach określonych w rozdziale 4 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o
    własności lokali (tekst jedn. Dz.U. z 2000 roku Nr 80 poz.903, ze zm.) oraz
    zgodnie z postanowieniami Umowy zobowiązującej...."

  • 4. Data: 2009-01-17 20:21:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2009, mike wrote:

    > U M O W A
    [...cytat...]

    No to w cytacie nie widzę ustanowienia formy zarządu na okres
    *po* wydzieleniu... IMHO bez notariusza ani rusz (przynajmniej
    co do sposobu zarządu).
    Jakbyś wiedział, czy do wyboru zarządu (ale wg *już* ustalonego
    sposobu zarządu!) też trzeba notariusza to napisz na grupę.
    Z góry powiem, że ze strony notariusza trzeba się liczyć
    z pewną... stronniczością opinii ;) (zawsze lepiej, jak
    przy każdej zmianie zarządu przyjdą po usługę :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-01-17 20:41:01
    Od: "mike" <d...@n...com>

> [...]
    > z pewną... stronniczością opinii ;) (zawsze lepiej, jak
    > przy każdej zmianie zarządu przyjdą po usługę :D)

    Któreś orzecznictwo SA twierdziło, że nie ma takiej potrzeby, dzisiaj ten
    temat drążyłem w okolicach http://www.zarzadca.pl i
    http://www.wspolnotamieszkaniowa.pl i chyba tam to widziałem. Zadałem to
    samo pytanie ekspertowi z tego drugiego portalu no i czekam na odpowiedź.

    Dzięki za sugestie. Jeśli coś mi się wyprostuje, to dam znać