    From: severin <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: podział domu jednorodzinnego
    Date: Mon, 28 May 2007 09:44:12 +0200

    Sprawa wygląda tak, 6 lat temu załatwiłem wszelkie formalności związane
    z ustanowieniem odrębności lokalu w budynku jednorodzinnym. Teście, jako
    właściciele budynku przekazali nam w formie darowizny mieszkanie, akt
    notarialny (mieszkanie 55m2+działka 28%), figurujemy również w księdze
    wieczystej jako współwłaściciele (mamy również swoja księgę wieczystą
    dotyczącą tego odrębnego lokalu).
    Rok temu zmarł teść, a ponieważ cały budynek jest spory (tzn. można z
    niego wydzielić jeszcze 3 takie mieszkania jak nasze) rodzeństwo mojej
    żony postanowiło ustanowić odrębność pozostałych lokali. Spadek po
    teściu to 3/16 dla dzieci (między innymi moja zona przyjęła spadek).
    Może wygląda to trochę zagmatwanie, ale moje pytanie jest następujące,
    czy pozostałe rodzeństwo mojej zony może bez jej zgody podzielić
    pozostałą część budynku i ustanowić odrębność lokalu. Jedyne co
    posiadają to prawomocny wyrok sądu rejonowego o spadku w wysokości 3/16,
    i oczywiście zameldowanie.