    From: "seebek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: podwyższenie alimentów - kiedy ?
    Date: Thu, 5 Jan 2006 21:52:16 +0100

    Witam,
    Dokładnie rok temu złożyłam pozew o rozwód. W sierpniu odbyła sie pierwsza
    rozprawa pojednawcza. Następny termin sprawy został wyznaczony na 18
    stycznia br., a w pozwie rozwodowym odnośnie alimentów wnioskowałam o ich
    podwyższenie ze 150 zł do 300 zł. Jednak nawet to 300 zł to kropla w morzu
    potrzeb. Wychowuję samotnie 3-letnia córeczkę i do marca jestem na
    stażu(miesięczne wynagrodzenie 460zł) i nie pobieram żadnego zasiłku.
    Mam następujace pytania:

    1. Kiedy mogę wnioskować o podwyższenie alimentów? Czy mogę w trakcie
    drugiej rozprawy, czy tez muszę złożyć pisemny wniosek? Czy mimo, tego iż w
    pozwie rozwodowym wnioskowałam o 300 zł, mogę zmienić zdanie?

    2. Dwukrotnie pisałam podania o przyznanie adwokata z urzędu.Zostałam
    jedynie zwolniona z kosztów, ale moja prośbę o przyznanie adwokata
    odrzucono. Sąd uzasadnił swoją decyzję tym, iż jestem studentka i dobrze
    sobie radzę( stwierdził to po jednej sprawie pojednawczej). Nadmieniam, że
    mój mąż na pierwszej rozprawie pojawił się ze swoim pełnomocnikiem, obawiam
    się , iż nie będę potrafiła odeprzeć ich ataków słownych. Co mam zrobić w
    tej sytuacji. Czy jest jakaś szansa na przyznanie mi adwokata??

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
    Shila