  • 1. Data: 2004-11-23 08:58:55
    Temat: podstawowy rachunek bankowy
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Witajcie,
    mam problem z pojęciem "podstawowy rachunek bankowy". Na mocy art. 13
    prawa działalności gospodarczej przedsiębiorca był obowiązany posiadać
    coś takiego (wskazać podstawowy rachunek bankowy urzędowi skarbowemu i
    informować inne banki w których miał rachunki).

    W sierpniu przepis ten odszedł w niebyt, a w nowej ustawie o swobodzie
    działalności gospodarczej takie pojęcie się nie pojawia, w przepisach
    wprowadzających też nie spotkałem się z żadną wskazówką w tym temacie.

    Jak to jest więc, coś takiego jak "podstawowy rachunek bankowy" istnieje
    nadal czy nie? Czy pozostaje tylko art. 82 ordynacji podatkowej o
    przekazywaniu przez banki informacji o rachunkach przedsiębiorców,
    natomiast nie ma mowy o żadnych bardziej i mniej głównych rachunkach?

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/