  • 1. Data: 2002-04-06 09:16:53
    Temat: podpis strony WWW (prawo do podpisu)
    Od: "Ireneusz Tarnowski" <i...@p...onet.pl>

    Wiatm !
    Ostatnio wystapila sytuacja, ktora wymaga wyjasnienia i nie badzo wiem jak
    postapic.

    Firma X wykonała projekt grafiki i sama grafika (odpłatnie) na strone WWW
    mojej Firmy, ja skladalem z tej rozsypanki grafiki caly serwis (na podstawie
    odrebnej umowy z moja firma). Umiescilem Copyrigty do strony jako moja firma
    (piszac na stronie o tworcach, ze autorem grafiki jest FIRMA X. Teraz firma
    chce by podpisac strony serwisu jej copyrihtami, ktorych tresc i forma nie
    odpowiada naszym wyobrazeniam. Pytanie jest takie:
    1. Czy mozna odpowic Firmie X umieszczenia ich podpisu i znaku graficznego?
    2. Czy mozna podpisac to jako firma X lecz zgodnie z wlasna forma?
    3. Czy mozna jakos inaczej postapic w tej sytuacji ?

    Pozdrawiam - Irek

    ______________

    Ireneusz Tarnowski
    _____
    o /__ __\ i...@p...wroc.pl
    ______________

  • 2. Data: 2002-04-06 10:47:02
    Temat: Re: podpis strony WWW (prawo do podpisu)
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 6 Apr 2002, Ireneusz Tarnowski wrote:

> [...]
    > odrebnej umowy z moja firma). Umiescilem Copyrigty do strony jako moja firma

    Copyrighty nie mają znaczenia prawnego.

    > 1. Czy mozna odpowic Firmie X umieszczenia ich podpisu i znaku graficznego?

    Jeśli wykonałeś dzieło zależne, to powinna na nim być umieszczona notka o
    twórcy dzieła pierwotnego. Podobnie jeśli ktoś przygotowywał grafikę na
    stronę - jest to współautorstwo (rozłączne), tak samo jak np. ilustracje
    czy okładka do książki. Twoja rola ograniczała się do montowania tej
    grafiki i miała charakter czysto techniczny, nieoryginalny.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-06 14:41:30
    Od: "Ireneusz Tarnowski" <i...@p...onet.pl>

    > Jeśli wykonałeś dzieło zależne, to powinna na nim być umieszczona notka o
    > twórcy dzieła pierwotnego.

    Czy musi byc podpis na każdej stronie serwisu, czy może być odrębna strona z
    informacją o twórcach. A z każdej strony link na ta stronę.

    Irek

    ______________

    Ireneusz Tarnowski
    _____
    o /__ __\ i...@p...wroc.pl
    ICQ UIN: 54424231 GG:483104
    ______________

  • 4. Data: 2002-04-06 14:54:50
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    > Czy musi byc podpis na każdej stronie serwisu, czy może być odrębna strona z
    > informacją o twórcach. A z każdej strony link na ta stronę.

    Może być odrębna strona - w końcu w książce nie powtarza się nazwiska
    twórcy na każdej kartce.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-20 09:09:31
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> skribis:

    >Copyrighty nie mają znaczenia prawnego.

    jakto nie ? to po co sa ? I dlaczego niektore sa waniejsze (np znaczek c w
    kolku) a inne mniej (np. '(c)') ?

    Pozdrawiam, Leh
    --
    1942 - niemiecka okupacja, zydzi w gettach i obozach
    2002 - zydowska okupacja, palestynczycy w gettach i obozach

  • 6. Data: 2002-04-20 11:08:48
    Od: Romek Bieda <r...@i...pl>

    On Sat, 20 Apr 2002 11:09:31 +0200, l/e/h
    <l...@...pl.invalid> wrote:

    >"Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> skribis:

    >jakto nie ? to po co sa ? I dlaczego niektore sa waniejsze (np znaczek c w
    >kolku) a inne mniej (np. '(c)') ?

    Copyright ma znaczenie :
    1 psychologiczne
    2. historyczne
    3. w USA- od zamieszczanie noty copyright uzaleznione jest dochodzenie
    zrycza?towanego odszkodowania.
    Poczytaj u mnie w FAQ na ten temat
    POzdrawaim
    Romek
    www.prawnik.net.pl

  • 7. Data: 2002-04-20 13:50:56
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    Romek Bieda <r...@i...pl> skribis:

    >1 psychologiczne
    >2. historyczne
    >3. w USA- od zamieszczanie noty copyright uzaleznione jest dochodzenie
    >zrycza?towanego odszkodowania.

    dzieki !

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,

  • 8. Data: 2002-04-21 11:45:35
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sat, 20 Apr 2002, l/e/h wrote:

    > jakto nie ? to po co sa ?

    Jest to relikt systemu copyrightowego obowiązującego do lat 80 w obu
    Amerykach i popierany przez Powszechną Konwencję Copyrightową (nie mylić z
    konwencją berneńską).

    > I dlaczego niektore sa waniejsze (np znaczek c w
    > kolku) a inne mniej (np. '(c)') ?

    Nie ma niczego takiego. Znaczek "c w kółku" jest jedynym prawidłowym.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-04-21 18:45:06
    Od: l/e/h <l...@...pl.invalid>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> skribis:

    >Nie ma niczego takiego. Znaczek "c w kółku" jest jedynym prawidłowym.

    Ale czsami nie da sie go zapisac w komputerze. Dlatego czesto ludzie pisza
    (c). Albo Copy.

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Ciekawa strona: <http://blueheaven.prv.pl>
    Wszystkie twierdzenia sa w pewnym sensie prawdziwe, w pewnym sensie falszywe,
    w pewnym sensie bez sensu, w pewnym sensie prawdziwe i falszywe zarazem,
    w pewnym sensie zas prawdziwe, falszywe i bez sensu zarazem. {sri}

  • 10. Data: 2002-04-21 19:08:37
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Sun, 21 Apr 2002, l/e/h wrote:

    > Ale czsami nie da sie go zapisac w komputerze.

    Owszem, da - &copy; w HTML oraz znak o kodzie 0xA9 (169) w ISO-8859-1

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)