  • 1. Data: 2003-03-20 11:23:44
    Temat: podatek spadkowy a kupno działki
    Od: marg <m...@t...adres.chyba.nie.istnieje>

    witam,
    mam taki mały kłopot.
    Chiałbym kupić działkę rolną, tyle tylko, że działka była częścią
    spadku, od którego nie opłacono podatku spadkowego, czy czegoś tam. A
    osoba która chce sprzedać tą działkę nie ma pieniędzy aby to wszystko
    opłacić i proponuje jakąś formę zaliczki na opłacenie tego podatku.
    Zaliczka ma byś dana na cele zakupu działki. Moje pytanie jest takie,
    jak i czy można to jakoś załatwić legalnie (umowa z u notariusza, czy
    coś podobnego)? Aby potem ta osoba czasami nie rozmyśliła się co do
    sprzedaży działki?

    Marg
    --
    ...jak to zrobić mam? Nasza Pani, nasza Pani, wszystko powie nam...

  • 2. Data: 2003-03-20 11:55:01
    Temat: Re: podatek spadkowy a kupno działki
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "marg" <m...@t...adres.chyba.nie.istnieje> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > jak i czy można to jakoś załatwić legalnie (umowa z u notariusza, czy
    > coś podobnego)? Aby potem ta osoba czasami nie rozmyśliła się co do

    Nie mozna zrobic tak, by sie nie rozmyślil.

    Można zrobić tak, by rozmyślenie wiązało soę z kłopotami.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-03-20 12:03:00
    Od: marg <m...@t...adres.chyba.nie.istnieje>

    > Można zrobić tak, by rozmyślenie wiązało soę z kłopotami.

    a co umieście w związku z tym w takiej umowie?

    Marg
    --
    ...jak to zrobić mam? Nasza Pani, nasza Pani, wszystko powie nam...

  • 4. Data: 2003-03-20 12:05:15
    Od: marg <m...@t...adres.chyba.nie.istnieje>

    > Można zrobić tak, by rozmyślenie wiązało soę z kłopotami.

    a może można by było kupic taką działkę obciążoną tym podatkiem i za
    nich opłacić ten podatek spadkowy ? Bo raczej nie chcieł bym dawać
    pieniędzy do ręki

    Marg
    --
    ...jak to zrobić mam? Nasza Pani, nasza Pani, wszystko powie nam...

  • 5. Data: 2003-03-20 12:14:25
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "marg" <m...@t...adres.chyba.nie.istnieje> wrote in message
    ..

    > a może można by było kupic taką działkę obciążoną tym podatkiem i za
    > nich opłacić ten podatek spadkowy ? Bo raczej nie chcieł bym dawać
    > pieniędzy do ręki

    Moja propozycja:

    Jako cenę ustalcie w akcie : xxxx z czego xx będzie uiszczone na rachunek
    odp. US w celu umorzenia zobowiązania podatkowego. W ten sposób pieniądze
    nie opuszczą Twej kieszeni do czasu spisania aktu a będziesz miła pewność,
    że podatek został opłacony. Oczywiście jest milion innych sposobów na
    załatwienie tej sprawy, poczynając od pójścia z delikwentem do banku i
    wpłacenia z nim forsy, ale ten wydaję mi się elegancki i w razie czego masz
    pełna kwote wydaną na zakup ujęctą elegancko w jednym miejscu i to
    notarialnie.

    IMVVHO

    Depi.

  • 6. Data: 2003-03-20 12:18:34
    Od: marg <m...@t...adres.chyba.nie.istnieje>

> [...]
    > wpłacenia z nim forsy, ale ten wydaję mi się elegancki i w razie czego masz
    > pełna kwote wydaną na zakup ujęctą elegancko w jednym miejscu i to

    no dobrze, ale w takim razie nie rozumiem, kiedy ma być wypłacenie
    pieniędzy sprzedającemu a kiedy podpisanie aktu?

    Bo do podpisania aktu potrzeba mi papierka z US odnośnie niezalegania z
    podatkiem za ta działkę a na taki papierek czeka sie około 3 tygodni

    Marg
    --
    ...jak to zrobić mam? Nasza Pani, nasza Pani, wszystko powie nam...

  • 7. Data: 2003-03-20 13:32:23
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jako cenę ustalcie w akcie : xxxx z czego xx będzie uiszczone na rachunek
    > odp. US w celu umorzenia zobowiązania podatkowego.

    nie jestem prawnikiem, nie jestem notariuszem... Ale z tego co ostatnio
    bralem,
    to moga byyc klopoty ze spisaniem aktu notarialnego, jesli podatek nie jest
    oplacony.

    Jedyne co nasuwa mi sie w tej sytuacji, to umowa przyrzeczenia sprzedazy
    w umowie tej zadatek. Nie wiem, czy nie mozna tego jakos zabezpieczyc
    wekslem...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-03-20 14:06:10
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    .

    > no dobrze, ale w takim razie nie rozumiem, kiedy ma być wypłacenie
    > pieniędzy sprzedającemu a kiedy podpisanie aktu?

    Najpierw podpisz potem płać - ja tak wolę. Ale jeśli chcesz inaczej ;-)

    > Bo do podpisania aktu potrzeba mi papierka z US odnośnie niezalegania z
    > podatkiem za ta działkę a na taki papierek czeka sie około 3 tygodni

    Ale do podpisania którego? Do umowy przedstępnej ( zobowiązującej do
    przeniesienia własności) tez? Naprawde? Wiem, ze prawo podatkowe jest
    absurdalne, ale ze az tak?

    Depi.

  • 9. Data: 2003-03-20 14:44:23
    Od: marg <m...@t...adres.chyba.nie.istnieje>

    to znaczy już się pogubiłem.

    > Najpierw podpisz potem płać - ja tak wolę. Ale jeśli chcesz inaczej ;-)

    ale nie podpiszę przecież aktu dopuki nie będzie uregulowana opłata dla
    US z tytułu spadku

    > Ale do podpisania którego? Do umowy przedstępnej ( zobowiązującej do
    > przeniesienia własności) tez? Naprawde? Wiem, ze prawo podatkowe jest
    > absurdalne, ale ze az tak?
    czy po podpisaniu umowy przedwstępnej mam dać kasę na cele opłaty do US
    a dopiero potem resztę po podpisaniu aktu notarialnego?
    czy jak?
    co to za umowa przedwstępna zobowiązująca do przeniesienia własności
    (działki?) ?

    Marg
    --
    ...jak to zrobić mam? Nasza Pani, nasza Pani, wszystko powie nam...

  • 10. Data: 2003-03-21 08:57:06
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "marg" <[...]

> [...]
    > czy jak?
    > co to za umowa przedwstępna zobowiązująca do przeniesienia własności

    Idz do notariusza... bez tego sie ne obejdzie..
    On notariusz wezmie niemale pieniadze za sporzadzenie aktunotarialnego
    wiec "za darmo" Ci to wszystko kompetentnie wytlumaczy...

    Boguslaw