  • 1. Data: 2005-03-09 22:10:24
    Temat: akt notarialny i zamiar pozbawienia wlasnosci
    Od: <w...@i...pl>

    Witam,

    posiadam mieszkanie, ktroe podarowal mi ojciec wiele lat temu (~20). Mam akt
    notarialny stwierdzajacy wlasnosc.
    niestety ojcu na stare lata zmienilo sie w glowie i szuka mozliwosci zeby
    mnmie wyrzucic z mieszkania.
    grozi, ze anuluje darowizne i zabierze mi mieszkanie.

    pomozcie! czy moze to zrobic a jesli tak to pod jakimi warunkami? jesli
    moze to jak sie przed tym bronic?
    jelsi nie moze to generalnie jak najlepiej sie przed tym zabezpieczyc? moze
    zapisze mieskzanie jednemu z synow?
    gdzie mozna poczytac o regulacjach w tym zakresie?

    dziekuje

  • 2. Data: 2005-03-10 06:28:42
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze
    > zapisze mieskzanie jednemu z synow?
    > gdzie mozna poczytac o regulacjach w tym zakresie?

    kodeks cywilny
    księga trzecia
    tytuł XXXIII
    Darowizna
    art 888 do 902

    Darowiznę można cofnąć w ciągu roku. Potem jest tylko jeden wyjąte: można
    równeż cofnąć w ciągu roku od momentu, kiedy powstała wobec darczyńcy
    "rażąca niewdzięczność", ale nie później niż dwa lata po darowiźnie.
    Na moje oko nic Ci nie może zabrać.
    A jak chcesz to go możesz jeszcze postraszyć, że zarządasz zwrotu kosztów
    notarialnych z odsetkami za zwłokę za 20 lat :)

    POzdrawiam

    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 3. Data: 2005-03-10 14:56:24
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Darczyńca może odwołać darowiznę nawet już wykonaną, jeżeli obdarowany
    dopuścił się względem niego rażącej niewdzięczności. Odwołanie darowizny
    następuje przez oświadczenie złożone obdarowanemu na piśmie (art. 900 k.c.).
    Na podstawie art. 899 § 3 k.c. darowizna nie może być odwołana po upływie
    roku od dnia, w którym uprawniony do odwołania dowiedział się o
    niewdzieczności obdarowanego.
    Rozwiązania umowy darowizny nie można żądać po upływie dwóch lat od jej
    wykonania (art. 901 § 2 k.c.).

    Pocztaj sobie takze to:
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=list
    a_odp&haslo=KOD_211