  • 1. Data: 2005-03-09 21:41:14
    Temat: Re: oświadczenie woli o potrąceniu (nieistniejącej) wierzytelności
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "waldi" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:6fdb.000009d8.422f6e84@newsgate.onet.pl...

    wystapic do sadu o nadanie klauzuli co do kosztow i egzekwowac na drodze
    komorniczej

    Sandra

  • 2. Data: 2005-03-09 21:45:41
    Od: "waldi" <k...@o...pl>

    Sprawa wygląda następująco : toczę ze spółdzielnią mieszkaniową spór sądowy,
    którego pewien etap zakończył się obciążeniem spółdzielni kosztami
    postępowania sądowego i ich zasądzeniem na moją rzecz. Wystąpiłem do
    spółdzielni o wypłatę zasądzonej kwoty. Po tym fakcie spółdzielnia napisała mi
    pismo wzywające do zapłaty wydumanej, nieistniejącej wierzytelności z tytułu
    zaleglości w opłatach eksploatacyjnych.
    Napisałem do spółdzielni w odpowiedzi na ich wezwanie, żeby udokumentowali mi
    i wyjaśnili skąd się wzięły zaległości w opłatach skoro wszystkie opłaty są
    regulowane na bieżąco. Nie dostałem odpowiedzi na moje pismo. Dostałem
    natomiast pismo "Oświadczenie woli" w którym spółdzielnia informuje że
    dokonała potrącenia wzajemnych wierzytelności.

    Jak z tego wybrnąć? Najprościej byłoby napisać "swoje" oświadczenie woli o
    potrąceniu wierzytelności zasądzonej przez sąd na moją korzyść z bieżącego
    czynszu. Ale czy okładanie się takimi wzajemnymi oświadczeniami woli ma sens?
    Co zrobić aby wyegzekwować zasądzoną kwotę ? Czy przejmować się wydumanymi
    przez spółdzielnie zaległościami w opłatach za czynsz (do tej pory nie
    otrzymałem wyjaśnień z czego zaległości wynikają)? Czy spółdzielnia może
    jednostronnie wskutek złożenia oświadczenia woli potrącić wierzytelność wobec
    mnie z wydumanej, nieitniejącej wierzytelności wzajemnej?

  • 3. Data: 2005-03-09 22:06:16
    Od: "waldi" <k...@o...pl>

    > wystapic do sadu o nadanie klauzuli co do kosztow i egzekwowac na drodze
    > komorniczej

    OK, a co jeśli spółdzielnia zasłoni się przed komornikiem przesłanym mi
    oświadczeniem woli o potrąceniu wzajemnych wierzytelności? Należności moje
    wobec spółdzielni są wydumane, ale czy komornik będzie się nad tym zastanawiał
    i przeprowadzi egzekucję?

  • 4. Data: 2005-03-09 22:15:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    walidi napisał(a):

> [...]
    > wobec spółdzielni są wydumane, ale czy komornik będzie się nad tym zastanawiał

    Komornik nie bada zasadności tytułu wykonawczego, lecz musi go wykonać.
    Spółdzielnia może co najwyżej wystąpić o pozbawienie tytułu wykonawczego
    wykonalności - art. 840 par 1 pkt 2 kpc, ale co do zasady nie wstrzymuje
    to ezgezkucji. Wyjątkowo może spowodować zawieszenie postępowania
    egzekucyjnego - art. 843 par. 4 kpc.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-03-09 22:20:11
    Od: "waldi" <k...@o...pl>

> [...]
    > wykonalności - art. 840 par 1 pkt 2 kpc, ale co do zasady nie wstrzymuje
    > to ezgezkucji. Wyjątkowo może spowodować zawieszenie postępowania

    a co w takim razie z roszczeniami Spółdzielni wobec mnie? Traktować jakbym nie
    otrzymał ich oświadczenia woli o potrąceniu wzajemnych wierzytelności ? Skoro
    są wydumane to nie przejmować się i niech dochodzą sądownie?

  • 6. Data: 2005-03-09 22:25:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    waldi napisał(a):

    > a co w takim razie z roszczeniami Spółdzielni wobec mnie? Traktować jakbym nie
    > otrzymał ich oświadczenia woli o potrąceniu wzajemnych wierzytelności ? Skoro
    > są wydumane to nie przejmować się i niech dochodzą sądownie?

    Pewnie że tak.

  • 7. Data: 2005-03-10 00:10:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    waldi wrote:

    > a co w takim razie z roszczeniami Spółdzielni wobec mnie? Traktować jakbym nie
    > otrzymał ich oświadczenia woli o potrąceniu wzajemnych wierzytelności ? Skoro
    > są wydumane to nie przejmować się i niech dochodzą sądownie?

    Na upartego to będzie nawet próba wyłudzenia, czyli przestępstwo...

  • 8. Data: 2005-03-10 01:52:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d0o397$po1$1@opal.futuro.pl...

    > Na upartego to będzie nawet próba wyłudzenia, czyli przestępstwo...

    Nie przesadzaj. A gdzież tu wprowadzenie w błąd? czy można gościa wprowadzić
    w błąd wzywając go do zapłaty za nie zakupioną rzecz?

  • 9. Data: 2005-03-10 01:55:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "waldi" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    To Ty im złóż oświadczenie woli, ze sobie swoją wierzytelność kompensujesz z
    czynszem. I tyle. Masz o tyle komfortową sytuację, że to oni od Ciebie
    dostają pieniądze, a nie Ty od nich. Ty możesz sobie kompensować, bo masz na
    czym. Oni, jak chcą od Ciebie więcej dostać, to muszą iść do sądu i
    udowodnić, ze im się należy.

  • 10. Data: 2005-03-10 10:17:19
    Od: "waldi" <k...@o...pl>

> [...]
    > dostają pieniądze, a nie Ty od nich. Ty możesz sobie kompensować, bo masz na
    > czym. Oni, jak chcą od Ciebie więcej dostać, to muszą iść do sądu i

    Tak , tylko że może właśnie o to im chodzi aby miec haka na mnie przed radą
    nadzorczą i walnym zgromadzeniem Spóldzielni aby przedstawić mnie jako
    niepłacącego czynszu i wykluczyć z grona członków, przejmując mój lokal.

    Też się nad tym zastanawiałem. Wiem że toretycznie jestem w lepszej sytuacji -
    tyle że w mojej opinii takie wzajemne okładanie się oświadczeniami woli nie
    rozwiązuje problemu. Załóżmy że ja sobie potrącę z czynszu, a oni uznają że go
    nie płacę i postawią sprawę u wykluczenie mnie z członkstwa przed RN i WZ i
    mnie wykluczą. wtedy ja będę musiał pałować się w sądzie aby wykazać
    bezzasadność decyzji o wykluczeniu.

    Co o tym sądzicie?