  • 11. Data: 2010-06-24 20:42:40
    Temat: Re: podatek od sprzedaży usług
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    news:i00f22$q57$2@inews.gazeta.pl...

    > Moim zdaniem nie za bardzo, bo to nie rzecz materialna.

    No to niech to będzie opracowanie i prezentacja materiału szkoleniowego z
    zakresu...... to i jeszcze pewnie się da podciągnąć pod wyższe koszty u.p. z
    tytułu praw autorskich, a rzeczonym dziełem będzie tenże materiał
    szkoleniowy (w postaci tekstu, pliku, filmu, prezentacji, zestawy grafik,
    pieśni chóralnej etc. Najlepsza jego postać to taka która może ulec
    dematerializacji na skutek działań zleceniodawcy, np podrze i wyrzuci.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2010-06-24 20:49:35
    Od: t...@a...pl

    > Chcę wykonać usługę (np udzielenie kilku godzin korepetycji), jednak nie chce
    > rejestrować działalności gospodarczej. Nie zarobię tyle żeby zapłacić ZUS.
    > Jednak chciałbym od tego dochodu odprowadzić podatek, żeby się skarbówka nie
    > czepiła. Czy tak można i ewentualnie w jaki sposób?

    Mam jeszcze jedno pytanie co do tej umowy o dzieło. Usługę sprzedaję przez
    Allegro. Czy kliknięcie 'kup teraz' może być 'podpisaniem' takiej umowy o
    dzieło, czy umowa musi być w formie papierowej?

  • 13. Data: 2010-06-25 05:21:36
    Od: Młotkowy <n...@...co.pl>

    W dniu 2010-06-24 22:49, t...@a...pl pisze:

    > Mam jeszcze jedno pytanie co do tej umowy o dzieło. Usługę sprzedaję przez
    > Allegro. Czy kliknięcie 'kup teraz' może być 'podpisaniem' takiej umowy o
    > dzieło, czy umowa musi być w formie papierowej?

    A co Ci wyszło z guglania?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Młotkowy

  • 14. Data: 2010-06-26 11:38:10
    Od: Jan <j...@w...pl>

    t...@a...pl pisze:
> [...]
    > Jednak chciałbym od tego dochodu odprowadzić podatek, żeby się skarbówka nie
    > czepiła. Czy tak można i ewentualnie w jaki sposób?

    Umowa zlecenia.

  • 15. Data: 2010-06-28 06:56:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 13:38:10 +0200, Jan napisał(a):

    > Umowa zlecenia.

    A znasz ucznia, który na to pójdzie? Bo to uczeń będzie musiał wpłacać
    zaliczki na podatek i składki na ZUS.