  • 1. Data: 2011-01-12 21:51:41
    Temat: podatek od duzego przelewu zagranicznego
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    witam,

    chce pozyczyc od znajomego wieksza kwote pieniedzy. przelew w wysokosci
    kilkuset tys pln, zostanie wyslany z banku w szwajcarii do banku w
    polsce. jak wyglada sprawa podatkow w przypadku takiego przelewu, czy
    place podatek od pozyczki? mam mozliwosc wystawienia FV na w/w kwote
    wiec moge to zalatwic rowniez w taki sposob. jak to zalatwic w sposob
    najbardziej legalny i najmniej dotkliwy dla siebie? czy w momencie
    pojawienia sie pieniedzy u mnie na koncie, zostanie zalozona jakas
    blokada i bede musial cos wyjasniac?

  • 2. Data: 2011-01-12 22:18:58
    Temat: Re: podatek od duzego przelewu zagranicznego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/12/2011 3:51 PM, Wampir Energetyczny wrote:
> [...]
    > najbardziej legalny i najmniej dotkliwy dla siebie? czy w momencie
    > pojawienia sie pieniedzy u mnie na koncie, zostanie zalozona jakas

    odżałuj 0.0001 % tego przelewu i idź do prawnika i doradcy podatkowego
    zanim zaczniesz cos robic.

  • 3. Data: 2011-01-12 22:25:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-12 23:18, witek pisze:

    > odżałuj 0.0001 % tego przelewu i idź do prawnika i doradcy podatkowego
    > zanim zaczniesz cos robic.

    No ba, ale jak znaleźć takiego, który się zna? Na chybił trafił?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-01-12 22:36:35
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-12 23:25, Liwiusz pisze:

    > No ba, ale jak znaleźć takiego, który się zna? Na chybił trafił?

    Doradca podatkowy sie zna. Na wszelki wypadek poproś o opinię na piśmie.
    Jak napisze źle, to Ci będzie zwracał (a raczej jego ubezpieczyciel)

  • 5. Data: 2011-01-12 22:37:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-01-12 22:51, Wampir Energetyczny pisze:
    > chce pozyczyc od znajomego wieksza kwote pieniedzy. przelew w wysokosci
    > kilkuset tys pln, zostanie wyslany z banku w szwajcarii do banku w
    > polsce. jak wyglada sprawa podatkow w przypadku takiego przelewu, [..]

    Wystaw znajomemu weksel i po sprawie.
    Faktura to głupota - chcesz płacić VAT i dochodowy !?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 6. Data: 2011-01-13 04:14:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/12/2011 4:25 PM, Liwiusz wrote:

    > No ba, ale jak znaleźć takiego, który się zna? Na chybił trafił?

    jak sie nie zna to pokryje straty. bilans bedzie sie zgadzał.

  • 7. Data: 2011-01-13 08:38:37
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    > No ba, ale jak znaleźć takiego, który się zna? Na chybił trafił?

    No i doradcy podatkowi chyba mają zapisane w "czymś-tam", że nie wolno
    im udzielać rad działających na szkodę budżetu. Niech ktoś sprostuje.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-01-13 09:19:14
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-13 09:38, Maruda pisze:

    > No i doradcy podatkowi chyba mają zapisane w "czymś-tam", że nie wolno
    > im udzielać rad działających na szkodę budżetu. Niech ktoś sprostuje.

    Znaczy napiszę sobie byle co, o czym nie mam pojęcia, prawdopodobnie
    napiszę źle, wiedząc, ze piszę źle i zażądam, żeby ktoś poprawił?
    ROTFL miesiąca.

  • 9. Data: 2011-01-13 09:45:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl>

    > Doradca podatkowy sie zna. Na wszelki wypadek poproś o opinię na piśmie.
    > Jak napisze źle, to Ci będzie zwracał (a raczej jego ubezpieczyciel)

    Ale co ? Koszty mogą być różnej wielkości zależnie od tego, co się chce
    zrobić a nie tylko dlatego, że się ktoś nie zna.

  • 10. Data: 2011-01-13 10:52:44
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 12-01-2011 23:37, Arek pisze:

    > Wystaw znajomemu weksel i po sprawie.
    > Faktura to głupota - chcesz płacić VAT i dochodowy !?
    >
    > Arek

    chce to zrobić maksymalnie legalnie, jednocześnie nie oddając za dużo
    państwu. czy wystawiając weksel płace jeszcze jakiś podatek (od
    udzielonej pożyczki?) czy sam weksel ratuje mi dupę w przypadku
    czepialstwa urzędów/służb. wiem, że w polsce każdy przelew > 100k pln
    jest monitorowany przez CBŚ.