  • 1. Data: 2003-06-09 20:11:58
    Temat: pobyt w szpitalu 70 czy 80%?
    Od: "Agutek" <k...@t...pl>

    Witam Grupę!

    Mam problem, a Dobrzy Ludzie odesłali mnie tutaj sugerując, że znajdę tu
    rozwiązanie swojego problemu.
    Byłam trzy dni w szpitalu, do szpitala przyjęto mnie wieczorem, w dniu który
    normalnie przepracowałam. Kadry twierdzą, że za te trzy dni (niezależnie że
    byłam pierwszego z tych trzech dni w pracy) należy mi się 70% wynagrodzenia,
    to ponoć jakaś nowa zmiana od stycznia, a gdybym nie leżała w szpitalu tylko
    w domu byłoby to 80%. Niestety nie dopytałam, czy te trzy dni to z całości
    pensji, czy z podstawy a całej premii i tak nie będzie? Nie bardzo wiem
    gdzie to sprawdzić, a w Gazecie Prawnej znalazłam takie to stwierdzenie:
    "Zauważmy, że wprowadzenie nowej stopy procentowej zasiłku chorobowego za
    okres pobytu w szpitalu (70%) nie pociągnęło za sobą zmiany wysokości
    wynagrodzenia gwarantowanego. Oznacza to, że w sytuacji jeśli pracownikowi
    za okres pobytu w szpitalu należy się wynagrodzenie na podst. art.92k.p.
    powinno ono być wypłacone w wysokości co najmniej 80%"
    Nie bardzo to rozumiem, mam KP sprzed zmian, proszę niech mnie ktoś oświeci.
    Wiem, że 3*10% to nie tak dużo, ale byłabym spokojniejsza znając podstawę
    prawną , w chwili gdy na konto wpłynie mi zubożona pensja.

    Pozdrawiam. I proszę o pomoc. Agutek