  • 1. Data: 2005-06-06 19:08:01
    Temat: pobyt tymczasowy dla cudzoziemca
    Od: Jolanta<k...@p...onet.pl>

    Witajcie, jestem zona obywatela Armenii.Moj maz mial tymczasowy pobyt i
    meldunek do lutego tego roku.mamy dziecko,gdzie mam napisac zeby dostal ten
    pobyt,bo wojewoda mazowiecki odmowil przedluzenia pobytu.bardzo was prosze o
    pomoc bo nie wiem co robic i gdzie pisac w tej sprawie.jezeli moj maz zostalby
    teraz wylegitymowany to moglby byc deportowany do swojego kraju.czy maja
    takie prawo jezeli ma tu rodzine.moze ktos moglby mi poradzic co i gdzie mam
    napisac.bardzo prosze o szybka pomoc w tej sprawie bo kazda minuta teraz sie
    liczy.bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc badz porade.pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-06-06 19:38:40
    Temat: Re: pobyt tymczasowy dla cudzoziemca
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 06.06.2005 Jolanta <k...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > napisac.bardzo prosze o szybka pomoc w tej sprawie bo kazda minuta teraz sie
    > liczy.bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc badz porade.pozdrawiam

    Proponuje fundacje helsinska - stamtad skieruja dalej.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 3. Data: 2005-06-06 19:46:11
    Od: "Sebastian 'Sebecco' Grabowski" <m...@j...w.sigu>

    Jolanta chciał powiedzieć JA, JA, JA TO POWIEDZIAŁEM/AM... jednak
    zaprezentował/a taki potok słów:

> [...]
    > prosze o szybka pomoc w tej sprawie bo kazda minuta teraz sie
    > liczy.bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc badz porade.pozdrawiam

    zadzwon moze na 997 w policji powinny byc chyba takie komorki
    odpowiedzialne za deportacje - wiec powinni sie znac rowniez na takich
    niuansach, albo moze nie dzwon a przejdz sie na najblizsza komende...
    tylko przedstaw to w troche innej wersji... ze niedlugo mu sie konczy
    karta stalego pobytu... co dalej robic

    --
    ,.--. [Sebastian Grabowski " Sebecco" GG:5064727]
    /o`,- ). -------- http://printing.w.interia.pl --------

  • 4. Data: 2005-06-07 11:56:19
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > przejdz sie na najblizsza komende...
    > tylko przedstaw to w troche innej wersji... ze niedlugo mu sie konczy
    > karta stalego pobytu... co dalej robic

    Jakby miał KSM to w ogóle nie byłoby problemu. Rzecz w tym, że on jej nie ma...
    Ta inna wersja zupełnie mu nic nie rozjaśni.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2005-06-07 13:11:52
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 06.06.2005 Sebastian 'Sebecco' Grabowski <m...@j...w.sigu> napisał/a:
> [...]
    > niuansach, albo moze nie dzwon a przejdz sie na najblizsza komende...
    > tylko przedstaw to w troche innej wersji... ze niedlugo mu sie konczy

    Heh ;-) Kpisz czy o droge pytasz?
    Niestety w tym kraju nie jest tak latwo - wiekszosc spraw o zalatwienie
    czegokolwiek dla obcokrajowca wiaze sie z bieganiem po urzedach w kolko.
    Musisz miec papierek A, zeby dostac papierek B, ale nie dostaniesz
    papierka B bez papierka A.

  • 6. Data: 2005-06-16 15:26:18
    Od: maHo <m...@p...net>

    Jolanta wrote:
> [...]
    > napisac.bardzo prosze o szybka pomoc w tej sprawie bo kazda minuta teraz sie
    > liczy.bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc badz porade.pozdrawiam

    Z tego co wiem, wojewoda musi uzasadnić odmowę przedłużenia pobytu. Czy
    uzasadnił i co w tym uzasadnieniu było (jeżeli coś wogóle było)?.

    Czy twój mąż zmieścił się w ustawowym terminie 45(lub 60 nie pamiętam
    dokładnie) dni do końca starej karty czasowego pobytu ze złożeniem
    wniosku o następną?.

    Ile czasu twój mąż jest legalnie w Polsce ze względu na małżeństwo?.
    Jeżeli jest np. na karcie czasowego pobytu wydanej ze względu na
    małżeństwo z obywatelem Polski ponad 3 lata, i pobyt jest nieprzerwany,
    ma prawo ubiegać się o kartę stałego pobytu/zezwolenie na osiedlenie
    się. Co do tego czy to są na pewno 3 lata, i jak się liczy ten
    nieprzerwany pobyt zerknij do ustawy.

    pozdrav

    maHo