  • 1. Data: 2003-10-09 14:20:24
    Temat: pobicie?
    Od: "sluchacz" <@poczta.onet.pl>

    Witam!
    Mam takie pytanie (pytanie na przyszlosc), jesli zostalbym zatakowany na
    ulicy (kots chcialby mi cos ukrasc, zrobic mi krzywde, badz poprostu sie
    sprawdzic) i zdolalbym sie obronic, unieszkodliwiajac przeciwnika tak ze
    znalalby sie w szpitalu, czy grozi mi jakas kara, jakies konsekwencje??
    Pozdro.

  • 2. Data: 2003-10-09 17:00:44
    Temat: Odp: pobicie?
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    Powinieneś w swoim interesie , jak tylko karetka zabierze to ścierwo
    do szpitala ,
    udać się na policję w celu zgłoszenia , że to ty zostałeś napadnięty
    przez ścierwo
    a nie odwrotnie . Jeśli dokona zgłoszenia ktoś w jego imieniu lub on
    sam jako pierwszy
    to Twoje szanse marnieją . Tak bywało w życiu już wielokrotnie.

  • 3. Data: 2003-10-09 17:42:49
    Temat: Re: pobicie?
    Od: "Naveed" <n...@w...pl>

    Użytkownik "sluchacz" <@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawdzic) i zdolalbym sie obronic, unieszkodliwiajac przeciwnika tak ze
    > znalalby sie w szpitalu, czy grozi mi jakas kara, jakies konsekwencje??

    Teoretycznie nie, jesli bronisz sie w sposob wspolmierny do zamachu lub do
    niebezpieczenstwa zamachu. Jest to obrona konieczna, ktora wylacza
    odpowiedzialnosc karna (wylacza bezprawnosc, bo obrona dobra chronionego
    prawem, nie jest przestepstwem). Jesli przekroczysz granice obrony
    koniecznej sad moze zastosowac nadzwyczajne zlagodzenie kary. O tym
    wszystkim mowi art. 25 KK. I tyle teorii. W praktyce jest roznie i nie
    zawsze dobro zwycieza zlo jak w bajkach :-) Kodeks karny to jedno zycie to
    drugie, niestety.

    Pozdrawiam,
    Naveed