  • 1. Data: 2002-10-22 15:24:50
    Temat: płatne parkingi w centrum wrocławia??
    Od: monisien <m...@w...pl>

    jak to jest z nimi?
    trzeba placic, czy nie?
    teoretycznie niby tak, bo jest tabliczka, jest pan co kasuje bilety i
    jest tez pan, co sprawdza, czy sa bilety za szyba, a jak nie to pisze
    mandat...
    kiedys wyczytalam gdzies, ze tak na prawde, to nie ma zadnej podstawy
    prawnej do zbierania takich oplat. nie wiem dokladnie, o co chodzilo...
    ale wniosek byl taki, ze nie nalezy placic, tylko sie zbuntowac, bo to
    jest niezgodne z prawem.
    no wiec jest czy nie jest?
    bo nie wiem, czy mam placic, czy nie?
    :OD

    Monika
    www.monisien.prv.pl
    www.krwiodawstwo.prv.pl

  • 2. Data: 2002-10-22 15:53:00
    Temat: Re: płatne parkingi w centrum wrocławia??
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    monisien wrote:
    > jak to jest z nimi?
    [..]
    > bo nie wiem, czy mam placic, czy nie?

    Sprawa czeka na rozstrzygnięcie przez Trybunał Konstytucyjny.
    Ja nigdy nie płaciłem, wszelkie "mandaty" od straży wyrzucałem
    do kosza. Kiedyś jeszcze przysyłali mi groźby, że podadzą mnie
    na kolegium itp. itd. , które też wyrzucałem do kosza i chyba
    w końcu dali sobie spokój bo już mi tego chłamu nie przysyłają.

    Moja koleżanka zaś ma inny patent - zbiera wszystkie bilety i czeka
    na orzeczenie TK. Jeśli TK uzna to za bezprawie, zarząda od Urzędu Miejskiego
    zwrotu pieniędzy wraz z odsetkami.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-10-23 14:57:39
    Od: monisien <m...@w...pl>

    Elita.pl wrote:
    > Sprawa czeka na rozstrzygnięcie przez Trybunał Konstytucyjny.

    a kiedy to mniej wiecej bedzie? za miesiac? rok? 10 lat??

    > Moja koleżanka zaś ma inny patent - zbiera wszystkie bilety i czeka
    > na orzeczenie TK. Jeśli TK uzna to za bezprawie, zarząda od Urzędu Miejskiego
    > zwrotu pieniędzy wraz z odsetkami.

    sprytne. ale... ma do tego prawo? do zadania pieniedzy, jakie sama miala
    zaplacic za mandat?
    a pozatym co zrobi, jesli to okaze sie zgodne z prawem?
    wtedy wywali do smieci? ;OP

    Monika
    www.monisien.prv.pl
    www.krwiodawstwo.prv.pl

  • 4. Data: 2002-10-23 15:13:20
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    monisien wrote:
    > a kiedy to mniej wiecej bedzie? za miesiac? rok? 10 lat??

    Myślę, że na dniach, czyli jak dla sądu góra kilka-kilkanaście tygodni.

    > sprytne. ale... ma do tego prawo? do zadania pieniedzy,
    > jakie sama miala zaplacic za mandat?

    Za bilet czy za mandat?
    Jeśli pobieranie tych haraczy od postoju okaże się być bezprawiem
    to ma pełne prawo do żądania pięniedzy za bezprawnie pobrane od niej
    pieniądze, czyli i za bilety i za mandaty.

    > a pozatym co zrobi, jesli to okaze sie zgodne z prawem?
    > wtedy wywali do smieci? ;OP

    Tak - wtedy wywali do śmieci.

    pozdrawiam
    Arek