eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia? › pijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia?
    From: "lammed" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: pijacy uszkodzili samochód - prokuratura nie widzi podstaw do skarżenia?
    Date: Wed, 11 Apr 2007 21:56:17 +0200

    Witam i proszę kogoś bardziej kompetentnego w zawiłościach polskiego wymiaru
    sprawiedliwości o wyjaśnienie następującej sprawy.
    Szarpiący się i okładający pięściami na moim samochodzie pijaczkowie urwali
    w nim lusterko i powgniatali nadkole. (Ogólne straty wg wyceny warsztatu
    1020,00 zł.)
    Wezwana policja przerwała tę "zabawę" i spisała notatkę służbową. Ponieważ
    żaden nie wnosił przeciwko drugiemu skargi - dalszych czynności nie podjęła.
    Mnie natomiast poradzili wniesienie prywatnego aktu oskarżenia. Jeden ze
    sprawców uszkodzeń samochodu z własnej inicjatywy zwrócił mi połowę
    zapłaconej kwoty. Drugi nie chce na ten temat rozmawiać. Wniosłem przeciwko
    niemu prywatny akt oskarżenia powołując się na treść notatki policyjnej z
    opisem uszkodzeń i okoliczności ich powstania (jako podstawę podałem art.
    288 par. 2 kk). Sąd odesłał to do prokuratury z uzasadnieniem, że jest to
    przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. Prokuratura sprawę umorzyła
    (jako podstawę wszczęcia postępowania podając art 288 par.1 kk), pouczając
    mnie w treści postanowienia że szkoda powstała nieumyślnie i w tej sytuacji
    pozostaje mi tylko dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej.
    Czy w takiej sytuacji faktycznie nie mogę się domagać żadnej pomocy od służb
    państwowych i pozostaje mi tylko cywilna droga dochodzenia naprawienia
    szkody?

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000733-0, 2007-04-11
    Przetestowano na: 2007-04-11 21:56:18