  • 1. Data: 2002-08-25 21:10:00
    Temat: Odp: pies w ogródku piwnym
    Od: "Paweł Stepnowski" <m...@s...com.pl>

    > Hej
    > Mam takie pytanie:
    > Otóż... Czy policja ma prawo wręczyć mandat człowiekowi, posiadaczowi psa,
    > który siedzi z psem w ogródku piwnym (na terenie wydzierżawionym
    oczywiście
    > przez właściciela owego ogródka) bez kagańca. Czy ogródek piwny w
    rozumieniu
    > prawa jest miejscem publicznym?

    Jeśli tak to chyba nie wolno tam spożywać alkoholu....

  • 3. Data: 2002-08-25 21:53:14
    Temat: Re: pies w ogródku piwnym
    Od: "b@RT" <f...@i...pl>

    Tia - ale chodzi mi o mandat za psa bez kagańca

  • 4. Data: 2002-08-25 21:53:23
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    >. Czy ogródek piwny w
    > rozumieniu
    >
    > Jeśli tak to chyba nie wolno tam spożywać alkoholu....

    bynajmniej nie ma zakazu spożywania alkoholu
    w "miejscach publicznych";
    zakaz dotyczy ulic, placów, parków
    (z wyłączeniem właśnie owych ogródków);

  • 5. Data: 2002-08-25 22:00:56
    Od: fox <f...@i...pl>

    On Sun, 25 Aug 2002 23:53:14 +0200, "b@RT" <f...@i...pl> wrote:

    >Tia - ale chodzi mi o mandat za psa bez kagańca

    no to dostales mandat za psa bez kaganca, a nie za
    to, ze tam siedzial ;)

    swoja droga gdzie taka fajna policja jest, u nas nie
    zwracaja uwagi na to, czy pies biega samopas,
    czy ma kaganiec... dopiero jak kogos pozre to
    sie wszczyna rwetes....

    --
    == f...@i...pl == the truth is this: no one knows ==

  • 6. Data: 2002-08-25 22:17:03
    Od: "b@RT" <f...@i...pl>

    Użytkownik "fox" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > swoja droga gdzie taka fajna policja jest, u nas nie
    > zwracaja uwagi na to, czy pies biega samopas,
    > czy ma kaganiec... dopiero jak kogos pozre to

    W zasadzie to nie mam nawet psa (mam dwa koty za to) - jest to czysto
    akademicka dyskusja :-)

  • 7. Data: 2002-08-26 01:14:03
    Od: fox <f...@i...pl>

    On Mon, 26 Aug 2002 00:17:03 +0200, "b@RT" <f...@i...pl> wrote:

    >W zasadzie to nie mam nawet psa (mam dwa koty za to) - jest to czysto
    >akademicka dyskusja :-)

    le, a juz mialem nadzieje, ze moze nasi szanowni stroze
    prawa jaki prikaz dostali, zeby na te kwestie zwracac
    wieksza uwage... eh...
    :))

    --
    == f...@i...pl == the truth is this: no one knows ==

  • 8. Data: 2002-08-26 05:45:37
    Od: "b@RT" <f...@i...pl>

    Cieżko uzyskać jaką kolwiek odpowiedź od osób kompetentnych na postawione
    tu pytania :-)

  • 9. Data: 2002-08-26 08:50:54
    Od: "Adamex" <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli tak to chyba nie wolno tam spożywać alkoholu....

    No właśnie.

    ////////
    /// /// Adamex
    //////////
    /// //// a...@s...pl

  • 10. Data: 2002-08-26 10:17:05
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    miejsce publiczne - miejsce dostępne dla wszyskich;

    wg Kopalińskiego:
    "publiczny powszechny; jawny, dostępny,
    przeznaczony dla ogółu, dla wszystkich,
    społeczny, oficjalny. "

    przecież właściciel piwiarni (choćby był to
    teren prywatny) udostępnia
    ją w określonych godzinach dla klientów
    (publiczności;),

    zresztą spójrzmy znów do Kopalińskiego:

    "pub [wym. pab] pop. ang. knajpa, bar,
    piwiarnia, karczma
    Etym.
    - ang. pub 'jw.' (skr. od public 'publiczny'), fr.
    publiciste 'publicysta' (od public 'publ.; jawny') i łac.
    publicatio 'sekwestr' (od publicare 'sekwestrować;
    oddać do publ. użytku; ogłosić') z publicus
    'powszechny; społeczny'"

    a swoją drogą ciekawe, jak będzie
    z niezachowaniem środków ostrożności
    przy trzymaniu psa w "klubie tylko dla członków":)

    gl

    P.S.

    w artykule 14 ustawy o wych. w trzeż. itd . jest sproro
    zakazów, ale nie ma tam - oczywiście - generalnego
    zakazu spożywania alkoholu w miejscach publicznych;
    wystarczy przeczytać tekst.
    parę miejsc nie objętych zakazami
    a dostępnych dla ogółu by się znalazło