  • 1. Data: 2007-09-12 13:49:55
    Temat: petycja - ilość podpisów
    Od: PG <p...@o...pl>

    Witam,

    Pamiętam, że należy zebrać jakąś konkretną ilośc podpisów pod petycją
    (projektem ustawy?) żeby nabrało to mocy prawnej.

    Przepraszam ale coś mi się w głwie kołacze o istnieniu takich ograniczeń.

    PG

  • 2. Data: 2007-09-12 14:51:29
    Temat: Re: petycja - ilość podpisów [OT]
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    PG wrote:
> [...]
    > (projektem ustawy?) żeby nabrało to mocy prawnej.
    >
    > Przepraszam ale coś mi się w głwie kołacze o istnieniu takich ograniczeń.

    A tak właściwie to za co Ty przepraszasz?

    bp,nmsp
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 3. Data: 2007-09-12 14:53:03
    Temat: Re: petycja - ilość podpisów
    Od: "h...@y...fr" <h...@y...fr>

    PG wrote:

    > Witam,
    >
    > Pamiętam, że należy zebrać jakąś konkretną ilośc podpisów pod petycją
    > (projektem ustawy?) żeby nabrało to mocy prawnej.

    100 000.

    --
    hamed_shaibu010(at)yahoo(dot)fr is phisher
    h...@y...fr is phisher

  • 4. Data: 2007-09-12 15:17:09
    Od: PG <p...@o...pl>

    h...@y...fr napisał(a):

    > 100 000.

    100 000 podpisów - czy jest jakaś regulacja mówiąca, że muszą te podpisy
    zawierać również dane o osobie np. nr dowodu albo coś takiego?

    Jak w kontekście internetu, mają się podpisy pod petycją jakie dane
    trzeba gromadzić by uznać podpis za taki który "się liczy"

    pg

  • 5. Data: 2007-09-12 15:17:56
    Od: PG <p...@o...pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > A tak właściwie to za co Ty przepraszasz?

    Bo ne sprecyzowałem pytania na tyle dokładnie na ile bym chciał. Po
    prostu wiem "ze gdzieś dzwonią" ale nie mam pojecia gdzie :-))

    PG

  • 6. Data: 2007-09-12 19:43:25
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Wed, 12 Sep 2007 16:53:03 +0200, od
    h...@y...fr :

    > 100 000.

    Tak, grupa 100.000 obywateli ma prawo do inicjatywy ustawodawczej,
    szczegóły znajdziesz na http://www.sejm.gov.pl/prawo/prawo.html Ustawa z
    dnia 24 czerwca 1999 r.
    o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli.
    a z wygooglowaniem odpowiednich rozporządzeń do ustawy nie powinno być
    problemu.

    A co ? chcesz składać projekt ustawy ? jaki masz pomysł ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 7. Data: 2007-09-13 06:59:06
    Od: PG <p...@o...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):
> [...]
    > problemu.
    >
    > A co ? chcesz składać projekt ustawy ? jaki masz pomysł ?

    Sęk w tym, że projektu ustawy nie chcę składać bo do tego potrzeba
    jednak solidnego wsparcia prawniczego.
    Chciałbym złożyć petycję, która musiałaby zostać - ze względu na
    obowiązek prawny - jakoś rozpatrzona.

    Bo rozumiem, że projekt ustawy musi być pełnowartościowym aktem prawnym,
    a nie zarysem ze wskazaniami?

    PG

  • 8. Data: 2007-09-13 19:04:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Thu, 13 Sep 2007 08:59:06 +0200, od PG :

    > Sęk w tym, że projektu ustawy nie chcę składać bo do tego potrzeba
    > jednak solidnego wsparcia prawniczego.
    > Chciałbym złożyć petycję, która musiałaby zostać - ze względu na
    > obowiązek prawny - jakoś rozpatrzona.

    Ale uściślij troche o jaką petycje ci chodzi i niby kto miałby się do tej
    petycji ustosunkować ? co chcesz przez taką petycję osiągnąć ?? bo może nie
    tędy droga ?

    > Bo rozumiem, że projekt ustawy musi być pełnowartościowym aktem prawnym,
    > a nie zarysem ze wskazaniami?

    Najlepiej gotowa ustawa podzielona na artykuły i jeszcze pare zdań
    uzasadnienia by się przydało, wtedy sejmowi prawnicy biuro jakieś tam w
    sejmie nie będzie nanosić żadnych poprawek;
    wbrew pozorom napisać ustawę nie jest trudno.

  • 9. Data: 2007-09-14 07:32:18
    Od: PG <p...@o...pl>

> [...]
    > petycji ustosunkować ? co chcesz przez taką petycję osiągnąć ?? bo może nie

    Ideałem byłoby gdyby władza ustawodawcza, była zobowiązana prawem,
    rozpatrzyć tę "petycję" i spróbować wprowadzić zmiany prawne. Natomiast
    będzie wystarczająco nieźle, jeśli chociaż wokół sprawy powstanie
    dyskusja... (chociaz te dwa efekty są zupełnie inne - wiem).

> [...]
    > sejmie nie będzie nanosić żadnych poprawek;
    > wbrew pozorom napisać ustawę nie jest trudno.

    Hahah wiem wiem! Ustawę nie jest trudno napisać. Gorzej gdy chodzi tak
    naprawdę o dodanie jednego czy dwóch paragrafów - chyba? A może się mylę
    i wystarczy właśnie dodać dwa paragrafy z uzasadnieniem?

    Przepraszam, że nie mówię jaka to sprawa - jeśli uda mi się to
    zorganizować wszystko ze strony organizacyjnej, to z pewnością Was
    poinformuję.

    PG

  • 10. Data: 2007-09-15 09:33:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Fri, 14 Sep 2007 09:32:18 +0200, od PG :

    > Hahah wiem wiem! Ustawę nie jest trudno napisać. Gorzej gdy chodzi tak
    > naprawdę o dodanie jednego czy dwóch paragrafów - chyba? A może się mylę
    > i wystarczy właśnie dodać dwa paragrafy z uzasadnieniem?

    Co prawda pewności nie mam, ale poprawki do ustawy to praktycznie ta sama
    procedura co napisanie nowej ustawy. Wydaje mnie się, że gdybyś napisał
    projekt nowelizacji ustawy i zebrał pod tym projektem 100.000 podpisów to
    powinno to wejśc pod obrady.

    > Przepraszam, że nie mówię jaka to sprawa - jeśli uda mi się to
    > zorganizować wszystko ze strony organizacyjnej, to z pewnością Was
    > poinformuję.

    a na priv możesz ? mój adres @ na mojej www, znając temat łatwiej jest
    cokolwiek doradzić...