    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełnomocnictwo
    Date: Sat, 8 Jun 2002 15:41:38 +0200

    "Goomich" <g...@S...SPAM.wp.pl> wrote in message
    news:Xns9226A0CBC10F7goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
    > PT "Pinki" <p...@g...pl> naskrobał(a) w

    > Nie, wtedy to jest raczej organ spółki.
    Roznie to bywa, bo mozna np. udzielic pracownikowi pelnomocnictwa do
    wykonania okreslonej czynnosci i wtedy ten pracownik wystapi z
    pelnomocnictwem prezesa. Organem jest prezes, a pracownikowi tenze organ
    udzielil pelnomocnictwa.
    Ale oczywiscie nie ma takiego obowiazku, zeby pelnomocnik byl pracownikiem.

    > Pelnomocnik może robić to samo co mocodawca. Ba, nawet nie musi posiadać
    > pełnej zdolności do czynności prwnych.
    No, nie do konca to samo. Nie moze np. zbyc spolki, chyba ze tego konkretnie
    by pelnomocnictwo dotyczylo. Nawet prokurent (a jest to najszerszy typ
    pelnomocnictwa, prokurent generalnie prowadzi sprawy spolki).
    Pelnomocnictwa natomiast bywaja rozne. Mozna udzielic pelnomocnictwa do
    wykonania okreslonej czynnosci (i tu rzeczywiscie pelna zdolnosc do
    czynnosci prawnych nie jest potrzebna), a mozna udzielic pelnomocnictwa
    ogolnego, mozna ustanowic kogos prokurentem ( i tutaj ograniczenie tejze
    zdolnosci mogloby stac w sprzecznosci z celem pelnomocnictwa).

    Pozdrawiam,
    MArta