  • 1. Data: 2006-04-26 15:27:26
    Temat: sprawa cywilna
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    zostalem potracony przez samochod
    szpital 13dni i czeka mnie dluuuuga rekonwalescencja i dojscie do siebie
    sprawca sie przyznal do winy

    ponoc oprocz odszkodowania z OC sprawcy oraz od "moich ubezpieczycieli"
    moge zalozyc sprawcy 'sprawe cywilna' o rekompensate finansowa

    czy mozecie mi podac jakies przyklady lub linki do podobnych spraw ?
    chcialbym zobaczyc w praktyce jak to wyglada oraz zbadac czy jest sens
    zakladania sprawy cywilnej.
    szczerze mowiac to sie troche nacierpialem ... i nacierpie jeszcze....

  • 2. Data: 2006-04-28 06:50:55
    Temat: Re: sprawa cywilna
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    z tego co napisales za duzo wywnioskowac nie mozna... zakladam ,ze chodzi Ci
    o zadoscuczynienie za doznana krzywde

    napisz dokladnie co , gdzie i jak???

    nadto polecam wybrac sie do fachowca

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-04-28 19:12:27
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał:

    >z tego co napisales za duzo wywnioskowac nie mozna... zakladam ,ze chodzi
    >Ci o zadoscuczynienie za doznana krzywde
    >
    > napisz dokladnie co , gdzie i jak???

    przez ten cholerny wypadek cale moje zycie, i osob mi bliskich (szczegolnie
    mojej dziewczyny z ktora mieszkam) odwrocilo sie do gory nogami ;(

    po krotce
    wypadek, uszkodzony motocykl - koszty naprawy z OC sprawcy i to jest mi
    jasne
    uszkodzona noga - 13 dni w szpitalu, bedzie dluga rehabilitacja, na koncu
    oszacuja jakis % uszczerbku na zdrowiu - kase wyplaci mi ubezpieczalnia OC
    sprawcy i moje NW
    powyzsze tez jest jasne

    a teraz niewiem kto mi zaplacic za reszte, czyli takie rzeczy jak koszty
    lekow, utrate dochodow z mojej stalej pracy (teraz dostaje 80% normalniej
    wyplaty) - utrate dochodow z dzialalnosci ktora prowadze (musialem wynajac
    czlowieka zeby robil to co ja robilem przed wypadkiem), bol i cierpienie, a
    takze koszty dojazdow do szpitala na zmiane opatrunkow, musi mnie wozic moja
    dziewczyna bo sam nie dam rady, ona musi caly dzien wolny brac ze swojej
    pracy, wypozyczenie wozka inwalidzkiego/ laptopa bo inaczej nie moge
    pracowac jak w lozku

    minelo 3 tygodnie po wypadku a koszty mi tak strasznie narastaja, ze nie
    wspomne ze jestem uziemiony na najblizsze pol roku w domu....

    jesli wszystkie powyzsze straty mozna zaliczyc pod "zadośćuczynienie" to
    chcialbym sie dowiedziec kto ma mi zwrocic za te krzywdy i jakim tokiem
    postepowania

    czy OC sprawcy mi to pokryje czy musze sprawe cywilna zalozyc osobie ktora
    mnie rozjechala

    > nadto polecam wybrac sie do fachowca

    w ostatecznosci to rozwiazanie biore pod uwage
    koszty ktore juz ponosze mnie przerazaja :( dlatego szukam informacji
    narazie na "wlasna reke"

  • 4. Data: 2006-04-28 20:53:17
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    poczytaj 444 kc i n.